CH Łacina
CH Łacina

Ponad 800 mkw. powierzchni zajmie marka Mango w poznańskim CH Łacina. Nowy sklep hiszpańskiej marki jest kolejnym, który dołączył do grona 300 sklepów, w tym 40 wielko i średnio-powierzchniowych, 220 butików oraz 40 restauracji i kawiarni.

Centrum Handlowe Łacina zlokalizowane w stolicy Wielkopolski,  jest jednym z największych centrów handlowych w Polsce i jedynym o zasięgu regionalnym.

Sklep zostanie zlokalizowany na I piętrze, w Alei Mody, dzięki czemu będzie posiadał witryny wysokie na 8 metrów, zamiast standardowych 4 metrowych. Przedstawiciele firmy Mango podkreślają, iż przywiązują szczególną wagę do odpowiedniej ekspozycji swojej kolekcji w celu stworzenia miłego otoczenia.

– Mango to kolejna ważna marka, która znalazła się w portfolio CH Łacina. Cieszę się, że firma zdecydowała się przeznaczyć tak dużą powierzchnię zakupową dla swoich klientów właśnie u nas. Dzięki temu wspólnie będziemy mogli zaoferować Poznaniakom wyjątkową jakość zakupów. Aktualnie intensywnie pracujemy nad dalszą komercjalizacją obiektu – mówi Marek Błędowski, dyrektor handlowy i członek zarządu Apsys Polska.

Otwarcie Centrum Łacina planowane jest na jesień 2015 r. Znajdą się tam także takie marki jak: Carrefour, Leroy Merlin, Multikino z 9 salami, Van Graff, Pure Jatomi Fitness Platinium, RTV Euro AGD, Kids Play, Reserved, Mohito, Cropp Town, Rossmann, CCC, Sinsay, Tatuum, House, Armani Jeans, Hexeline, Nike, Addidas, Ecco, Clarks, Home & You, Almi Decor, Sony Center i wiele innych.

Obiekt zlokalizowany przy Rondzie Rataje będzie dysponował powierzchnią najmu wynoszącą 99 tys. mkw. Będzie to plasować Łacinę w czołówce największych centrów handlowo-rozrywkowych w Polsce. Według szacunków inwestora w pierwszym roku działalności centrum odwiedzi 12 mln osób. Położenie obiektu przy ważnym węźle komunikacyjnym, blisko starego miasta, zagwarantuje dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej, jak i również samochodem. Do dyspozycji klientów będzie aż 3,3 tys. miejsc parkingowych.

Obiekt zaprojektowali światowej klasy architekci z pracowni RTKL, znanej z realizacji takich projektów jak Arkadia w Warszawie, Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Poznańska Łacina będzie wyróżniać się przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami oraz witrynami sklepowymi o niestandardowej wysokości 8 metrów, które zostaną zastosowane w Polsce po raz pierwszy. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy i balkony restauracyjne, fontanny

i amfiteatr, w którym będą odbywać się liczne wydarzenia kulturalne. Łacina będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie – przy użyciu energooszczędnych materiałów, uwzględniając także zielone przeznaczenie terenów wokół centrum. Potwierdzeniem tego są działania Apsys Polska w kierunku uzyskania dla CH Łacina certyfikatu zrównoważonego budownictwa BREEAM New Build oraz nadany firmie certyfikat ISO 14001.

W Polsce Apsys zarządza obecnie 18 centrami handlowymi o całkowitej powierzchni GLA 650 tys. mkw. zlokalizowanymi w 13 największych miastach.