Sklep Empik

Sprzedaż w salonach Empik w I kwartale 2013 roku pozostała na podobnym poziomie, jak w I kwartale 2012 r., a na bazie LFL spadła o 3,5 proc. r/r.

Na słabszą sprzedaż LFL miały wpływ, jak podano w komunikacie, spowolnienie gospodarcze (które przełożyło się na spadek sprzedaży detalicznej w Polsce) oraz przedłużająca się zima, która nie zachęcała do odwiedzania sklepów.

Efektem tych czynników w I kwartale br. były spadek liczby klientów odwiedzających salony (-2,4 proc. r/r), spadek wartości pojedynczej transakcji (-2 proc. r/r) oraz spadek przychodów ze sprzedaży LFL w kategoriach: książka, film, muzyka, prasa i multimedia.

Z kolei łącznie przychody ze sprzedaży sieci Empik LFL w kategorii pozawydawniczej wzrosły w I kwartale br. o 18 proc. r/r, a rentowność brutto wzrosła do 48 proc., z 44 proc. wypracowanych w I kwartale 2012 r. Udział tych produktów w całej sprzedaży salonów Empik wzrósł w I kwartale 2013 r. do 20 proc., z 16 proc. w I kwartale 2012 r.

Zarząd spółki poinformował także, że dzięki licznym akcjom promocyjnym, rozszerzeniu oferty, poprawie obsługi i ekspozycji towaru – w salonach Empik zwiększyły się wskaźniki konwersji oraz marża brutto na sprzedaży.

Do najważniejszych wydarzeń w I kwartale 2013 roku mających wpływ na wyniki zaliczono przebudowę w styczniu 2013 r. salonu w CH Blue City w Warszawie wg nowego konceptu stref tematycznych. Przebudowa pozwoliła na zwiększanie dynamiki sprzedaży produktów z kategorii pozawydawniczych, komplementarnych do tradycyjnego asortymentu Empiku (książka, gry, muzyka, film). Wyniki sprzedaży sklepu w nowej aranżacji są znacznie lepsze w porównaniu do innych sklepów w Warszawie. Wzrost przychodów do końca kwietnia 2013 r. wyniósł 2,7 proc. r/r, a w kategorii artykułów pozawydawniczych wyniósł 48,1 proc. r/r, przy tym średnia wartość paragonu wyniosła 44,4 zł – poinformowano.

Obecnie Empik ma 187 punktów sprzedaży i ok. 86, 2 tys. mkw. powierzchni handlowej.