Monnari

Sklep internetowy Monnari pod względem sprzedaży plasuje się wśród dziesięciu najlepszych salonów spółki i jest wspierany aktywną obecnością marki na innych znaczących platformach internetowych. W marcu br. zakończyła się integracja sklepu emonnari z platformą allegro.

Firma Monnari planuje w II kwartale 2013 roku uruchomić 6 nowych salonów. W maju zostały otwarte już trzy salony sieci w centrach handlowych: w Galerii Solnej w Inowrocławiu, w CH Europa Centralna w Gliwicach oraz w Galerii Odrzańskie Ogrody w Kędzierzynie Koźlu.

Przychody spółki Monnari w I kwartale 2013 roku wzrosły o 12,1 proc i wyniosły ponad 30,5 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (wówczas ok. 27,3 mln zł). Koszty działalności operacyjnej (koszty ogólne zarządu i koszty sprzedaży) wykazały wzrost na poziomie 9,3 proc. Związane jest to m.in. z rozwojem sieci sprzedaży detalicznej. Wzrost średniej powierzchni handlowej w I kwartale 2013 roku w porównaniu z I kwartałem 2012 roku wyniósł ponad 800 mkw., czyli o 5,7 proc.

Spółka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1998 roku i sprzedaje swoje towary w salonach firmowych, outletowych oraz w sklepie internetowym. Salony sieci mają od 150 do 200 mkw. powierzchni handlowej i w większości znajdują się w galeriach oraz centrach handlowych głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie. Monnari to marka, która kreuje odzież oraz dodatki dla kobiet powyżej 30 roku życia. W 2011 roku spółka uruchomiła sklep internetowy. Na koniec I kwartału 2013 roku sieć sprzedaży Monnari składała się ze 101 salonów.