Centra outletowe to format dla dużych miast

Katarzyna Michnikowska

Katarzyna Michnikowska

Według Katarzyny Michnikowskiej z firmy Cushman & Wakefield rynek centrów outletowych w Polsce będzie się wciąż rozwijał. Obiekty tego typu będą  jednak nadal budowane przede wszystkim w największych miastach kraju.

– Centra wyprzedażowe w Polsce powstają głównie w największych aglomeracjach miejskich i budowane są zazwyczaj fazami, z uwagi na ograniczony popyt na powierzchnię handlową w tym sektorze rynku – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Katarzyna Michnikowska, starszy konsultant działu wycen i doradztwa firmy Cushman & Wakefield.

– Rynek outletów będzie się rozwijał, ale zawsze będzie to tylko forma wsparcia tradycyjnego handlu. W centrach wyprzedażowych działa obecnie ponad 800 sklepów, głównie z branży odzież, obuwie i akcesoria sportowe. Rozwój tego sektora w Polsce odbywa się z zachowaniem równowagi pomiędzy popytem a podażą. W ciągu dziesięciu lat swojego istnienia rynek absorbował rocznie średnio ok. 14 tys. mkw. GLA powierzchni. Charakterystyczną cechą tego segmentu rynku jest konieczność zaplanowania dłuższego okresu komercjalizacji obiektu – ponad 24 miesiące – dodaje Katarzyna Michnikowska.

Według specjalistki, dla mniejszych miast przewidziane są pojedyncze sklepy outletowe, multibrandowe.

– Ogólnie w Polsce jest dość duży procent pustostanów w obiektach outletowych, co świadczy o ograniczonym potencjale naszego rynku dla takiego kanału handlu. Widać jednak, że deweloperzy chcą sprawdzić ten pomysł w mniejszych miastach, o czym świadczą projekty w Białymstoku czy Lublinie – twierdzi Michnikowska.

Reklama

Galeria Jurajska