Usługa Click & Collect Tesco

Tesco dowozi zakupy zamówione przez internet do 100 miast w Polsce. E-zakupy obsługuje obecnie 16 sklepów stacjonarnych. Według badań przeprowadzonych dla Tesco Polska zakupy on-line robią w większości kobiety ( 72 proc.).

Grupą najwięcej kupującą za pomocą sklepu internetowego są osoby w wieku 25-34 lat ( 48 proc.), kolejno osoby w wieku 35-44 ( 28 proc.), 45- 54 lat ( 8 proc.), 55-64 ( 7 proc.), 18-24 ( 6 proc.) oraz 65 i starsi ( 3 proc.). Z badań wynika także, że  96,9 proc. składa zamówienia za pomocą komputera, a 3,1 za pomocą smartfona. Do najczęściej wyszukiwanych produktów należą mleko, cukier i masło, a największy paragon za zakupy za jednym razem wyniósł 4102 zł.

Oficjalny start usługi zakupów za pośrednictwem internetu w Tesco odbył się w lipcu 2012. Obecnie Ezakupy dostępne są w 10 regionach Polski a dostawy realizowane są z 16 hipermarketów. Do września 2013 Ezakupy będą obecne w 20 sklepach w Polsce. Firma nie ukrywa, że chce być liderem e-commerce w swoim sektorze.

Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Tesco przez firmę Nielsen, 94 proc. klientów jest zadowolonych z jakości dostarczonych produktów. Życzliwość obsługi oraz świadczona przez nią pomoc zostały ocenione odpowiednio na 98 proc. i 96 proc. W rezultacie ogólne zadowolenie klientów z usługi Ezakupy to 97 proc. Propozycja Tesco okazała się szczególnie przydatna dla rodzin z dziećmi, ta grupa to niemal 50 proc. wszystkich użytkowników usługi Ezakupy.

Dzięki mobilnej wersji strony www.tesco.pl/ezakupy, zamówienie można złożyć nie tylko korzystając z komputera, ale również ze smartfona. Niedawno uruchomiona usługa Zamów i Odbierz, która daje możliwość wyboru pomiędzy dowozem zakupów do domu a odbiorem osobistym np. w drodze z pracy. Popularność odbioru osobistego, jak poinformowali przedstawiciele sieci Tesco, rośnie średnio o 10 proc tygodniowo. W sierpniu w Gliwicach Tesco uruchomi test rozwiązania drive-thru. Będzie to specjalny budynek w którym klienci odbiorą swoje zakupy w ciągu kilku minut nie wysiadając z samochodu.

Usługi sieci umożliwiają kilka sposobów robienia i i odbioru zakupów zamówionych on-line. Jak jednak informują przedstawiciele spółki,  największą popularnością cieszą się zakupy z dowozem do domu. – Stale rosnąca ilość zamówień sprawiła, że firma powiększyła swoją flotę samochodową w wybranych sklepach o ponad 50 proc. Teraz, samochody dostawcze Tesco Ezakupy dowożąc zamówienia przejeżdżają dziennie w sumie ponad 17 tysięcy kilometrów.