Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w tygodniu od 8 do 15 lipca spadł o 5,2 proc. rok do roku. Natomiast w porównaniu z poprzednim tygodniem odnotował wzrost o 5,5 proc. i wyniósł 73,38 punktów – podała firma Experian, która przygotowuje analizę FootFall Indeks.

Skumulowany indeks traci 3,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Mamy wakacje i typowe drobne wahnięcia frekwencji w polskich centrach handlowych. Wynik w tym tygodniu poprawił się o pięć i pół procenta. Mimo tego porównanie roczne wypada słabiej o nieco ponad pięć procent. Tegoroczna słabsza dynamika zwiększyła minimalnie stratę skumulowaną. Przed nami kilka tygodni drobnych wahań. Najbliższe wyniki będą głównie zależeć od pogody i obniżek na wyprzedażach – skomentował sytuację Maciej Kowalczyk, reprezentujący firmę Experian.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.