O tym, że wysoka sztuka i e-commerce znakomicie idą w parze przekonało się już wielu artystów i marszandów sprzedających swoje prace online. Teraz gigantyczną kolekcję dzieł sztuki w sieci udostępnił Amazon      

Amazon Art to nowy projekt giganta z Seattle, uruchomiony na początku tego miesiąca. Platforma handlowa oferuje 400 tys. dzieł sztuki wystawionych przez 150 galerii i sprzedawców z całego świata. Udział w projekcie zadeklarowały najsłynniejsze. amerykańskie galerie, m. in Paddle8, Holden Luntz i McLoughlin Art.

Wirtualna galeria ma być dostępna cenowo dla wszystkich klientów zainteresowanych sztuką i antykami. I tak, w ofercie internetowego sprzedawcy znajdą się zarówno sitodruki warte 10 dolarów, jak i prace Picassa, Warhola, Chagalla, czy wyceniany na 4,85 mln dolarów obraz Normana Rockwella.

Aby ułatwić poszukiwania, serwis udostępnia wielbicielom sztuki zdjęcia prac w wysokiej rozdzielczości oraz szczegółowe informacje na temat dzieł, łącznie z ich pełną historią. Poszukiwania można zawęzić dzięki funkcji wyszukiwaniu po cenie, czy stylu.

“Cieszymy się, że nasi klienci zyskają dostęp do jednej z największych kolekcji sztuki z całego świata. Amazon Art to jednocześnie olbrzymia szansa dla galerii, które chcą pokazać światu swoich artystów i pochwalić się osiągnięciami przed milionami klientów. Jesteśmy podekscytowani faktem, że możemy zaoferować kupującym emocje, które są związane z każdym zakupem tak wyjątkowych rzeczy” – mówi Peter Faricy, vice-prezes spółki  Amazon Marketplace.

Transakcje będą prowadzone bezpośrednio przez sprzedawców, którzy podzielą się osiągniętym zyskiem z promującym ich Amazonem. Wystawiający na sprzedaż swoje dzieła zadbają też o specjalistyczny transport i ubezpieczenie towaru.

Amazon Art to druga próba sił firmy na rynku dzieł sztuki. W 1999 Amazon rozpoczął współpracę z domem aukcyjnym Sotheby’s, jednak wtedy przedsięwzięcie nie wypaliło.