Salon Duka w aranżacji Kitchen Life

Zarząd spółki Duka Polska sp. z o.o. po poinformowaniu o podjęciu przez szwedzką Grupę Bergendahls rozmów kapitałowych z Grupą Grass o zakupie znaku towarowego Duka oraz sieci sklepów Duka w Polsce, nie zmienia strategii rozwoju marki.

Precyzyjne plany rozwoju sieci sklepów Duka zakładają sukcesywne powiększanie liczby sklepów w Polsce oraz ekspansję zagraniczną na rynki w Niemczech, Austrii, Rosji, Wielkiej Brytanii oraz w krajach bałtyckich do 2018 roku.

Zgodnie z dotychczasowym harmonogramem w najbliższym czasie odbędzie się relokacja sklepu w Galerii Mokotów oraz otwarcie dwóch sklepów: w Galerii Katowickiej i gdyńskim Centrum Riviera.

– Grupa Bergendahls to właściciel marki Duka. Grupa Grass to wyspecjalizowany w działalności handlowej inwestor z kapitałem polsko-zagranicznym, zrzeszający marki z kategorii wyposażenia wnętrz. Dla zapewnienia pomyślności transakcji powołano spółkę Dom Deco, która docelowo stanie się właścicielem polskiej sieci sklepów i znaku towarowego Duka. W precyzyjnie dobranym portfolio inwestora znajdują się cenione marki. Ich dobór nastąpił w oparciu o doskonałe wyczucie trendów wzorniczych i konsumenckich. Finalna umowa zakupu zostanie podpisana po otrzymaniu stosownego zezwolenia od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spodziewana data uzyskania pozwolenia to koniec września b.r. – poinformował zarząd Duka Polska sp. z o.o.

Decyzje inwestycyjne, jak poinformowano, zapadły w oparciu o potencjał sieci sklepów marki Duka oraz ich dobrze przyjęty w Polsce format, które docenił inwestor branżowy. Grupa Bergendahls na tej podstawie nie podjęła negocjacji z innymi podmiotami gospodarczymi. Strategia rozwoju sieci Duka, a także nowo wprowadzony koncept sklepów Kitchen Life będzie kontynuowany według wcześniejszych założeń.

Oferta produktowa Duka nadal będzie kreowana we współpracy ze szwedzką Grupą Bergendahls poprzez zakup głównych linii produktowych z rynku szwedzkiego. Na tym ostatnim – w odróżnieniu od rynku polskiego – koncepcja dystrybucji i odsprzedaży produktów pod marką Duka jest realizowana poprzez niezależne sieci handlowe. W sklepach polskich nie zabraknie popularnych, charakterystycznych dla Duka bestsellerów, a nowe kolekcje będą rozwijanie zgodnie ze skandynawskim wzornictwem, gwarantując klientom dobry, ponadczasowy i funkcjonalny design również w oparciu o wieloletnie doświadczenie grupy Grass w branży wyposażenia wnętrz.

Zmiana grupy właścicielskiej z Bergendahls na Dom Deco zaowocuje między innymi rozwojem departamentu produktu, odpowiedzialnego za tworzenie głównie kolekcji skandynawskich produktów oraz powstaniem centrum logistycznego w Polsce, gwarantującego podniesienie efektywności procesów związanych z zaopatrzeniem sieci Duka i utrzymaniem ciągłości jej oferty.

Duka w Polsce to sieć salonów składająca się aktualnie z 29 sklepów oraz sklepu internetowego.

Asortyment sklepów składa się z szerokiej gamy wysokiej jakości artykułów kuchennych, porcelany, sztućców i szkła stołowego. Co sezon, czyli cztery razy w roku do sprzedaży trafiają kolekcje zaprojektowane przez projektantów Duka.

Grupa Grass sp. z o.o. to firma z wieloletnimi tradycjami bazująca na polskim kapitale. Posiada w swoim portfolio cenione marki zagraniczne oraz własne, m.in.: Ravanson, Miloo, House & More i Imperial. Główna działalność firmy związana jest z branżą wyposażenia wnętrz.