Podczas nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia ośmiu na dziesięciu klientów będzie szukać pomysłów na prezent w internecie – wynika z najnowszych badań. Szczególną uwagę kupujący zwrócą na opinie pozostawione przez innych internautów. Czy twoja firma jest już na to przygotowana?

Autorzy raportu “2013 Holiday Guide to Social„, przygotowanego przez firmę Bazaarvoice podkreślają dwa fakty. Po pierwsze 84% konsumentów zamierza przeglądać witryny internetowe przed zrobieniem zakupów. Po drugie klienci szczególnie będą brać pod uwagę opinie innych kupujących. Umiejętne wykorzystanie recenzji pisanych np. na portalach społecznościowych może więc być kluczem do handlowego sukcesu.

Ważne by zachęcić klientów do generowania opinii. Jeśli na stronie firmy recenzje pojawiają się rzadko, warto po zakupie wysłać do klienta maila zachęcającego do zamieszczenia recenzji produktu. Takie działania, a także dodatkowe promocje bądź konkursy mogą sprawić, że na portalu  pojawiać się będzie nawet pięć razy więcej treści pochodzących od klientów. Także kampanie marketingowe prowadzone w mediach społecznościowych pobudzają interakcje ze strony klientów.

Detaliści internetowi szukają różnych sposobów by skłonić kupujących do recenzowania zakupów. Gdy opinie są już wygenerowane, powinny zostać zintegrowane ze wszystkimi kanałami komunikacji, aby przekaz był spójny. Przykładowo, Free People, marka odzieżowa należąca do firmy Urban Outfitters, zamieszcza na swojej stronie nadesłane przez klientów zdjęcia, na których widać, że noszą ubrania tej właśnie marki. Poprzez eksponowanie recenzji i ratingów, a także dzięki treściom pochodzącym od użytkowników, marka wysyła do potencjalnych klientów komunikat, z którego jasno wynika, że inni użytkownicy internetu chwalą sobie ubrania Free People. „Opinie nie tylko zwiększą klikalność, ale też, na podstawie pozytywnego przekazu pochodzącego od poprzednich klientów, przekonują do zrobienia zakupów ” – czytamy w raporcie Bazaarvoice.

Ale recenzje tworzone przez internautów to także kopalnia wiedzy dla prowadzących dany sklep. Na ich podstawie sprzedawcy mogą dowiedzieć się więcej o oczekiwaniach i gustach swoich klientów. Szybka reakcja na zapotrzebowanie kupujących to także klucz do handlowego sukcesu

Czy twoja firma wykorzystuje marketingowo treści pochodzące od klientów?