Przychody ze sprzedaży online firmy Estée Lauder przekroczyły 0,5 mld dol. w roku fiskalnym 2013. Trzykrotnie wzrosła zarówno sprzedaż przez urządzenia mobilne jak i komputery stacjonarne.

Pod względem sprzedaży online w sektorze luksusowych kosmetyków Estée Lauder jest liderem w 20 krajach. „Jednym z naszych wielkich zwycięstw jest ecommerce, gdzie ponownie osiągnęliśmy znaczący wzrost” – mówił podczas konferencji poświęconej prezentacji wyników sprzedaży Fabrizio Fresa, prezes i dyrektor generalny spółki. Pierwszy raz w swojej historii firma sprzedająca prestiżowe kosmetyki osiągnęła całkowite dochody ze sprzedaży na poziomie 10 mld dol.

Tracey Travis, wiceprezes i dyrektor ds. finansowych poinformowała, że kwartalna sprzedaż wzrosła o 7% do 2,41 mld, a zysk netto wzrósł o 40%. Travis przewiduje, że w 2014 r. sprzedaż wzrośnie o 6-8%.

Plany na przyszłość obejmują wejście za sprzedażą elektroniczną na rynek polski, a także izraelski, malezyjski i tajski. Sklep internetowy marki MAC (Estée Lauder przejęła MAC w 1996 r.) jeszcze w tym roku rozpocznie działalność w Brazylii, a w roku 2015 w Meksyku i Chile.

Estée Lauder również dobrze radzi sobie w mediach społecznościowych. Przykładem może być wiosenna kampania marki MAC promująca sprzedaż szminki Rhianna w formie ekskluzywnego eventu online. Marketing był prowadzony wyłącznie w mediach społecznościowych, przez e-mail, witrynę handlową firmy oraz poprzez aplikacje mobilne. W efekcie cały zapas kosmetyku rozszedł się w zaledwie trzy godziny. Tej jesieni firma planuje dwukrotnie powtórzyć akcję.

Firma Estée Lauder powstała w 1946 r., obecnie jej produkty są sprzedawane w 150 krajach. Do koncernu należą takie marki jak Clinique, MAC i Bobbi Brown.