Indie wskoczyły na trzecią pozycję na świecie pod względem liczby użytkowników internetu. Kraj ten jest też jednym z najbardziej perspektywicznych rynków dla branży ecommerce.

Takie wnioski przynosi raport „India: Digital Future in Focus 2013” wydany przez firmę comScore. Wraz z pojawieniem się 17,6 mln nowych użytkowników, internetowa populacja w Indiach wzrosła o 31% w porównaniu z poprzednim rokiem i obecnie liczy 73,9 mln osób. Większa dynamika rozwoju internetu notowana jest tylko w Brazylii.

Indyjska społeczność online zdominowana jest w 75% przez młodych ludzi poniżej 35. roku życia. Kobiety stanowią jedynie 39% użytkowników internetu i spędzają w sieci mniej czasu niż mężczyźni. 60% Hindusów deklaruje, że odwiedza witryny sklepów internetowych. Najbardziej popularni są lokalni detaliści, w tym Myntra i Flipkart. Myntra, lider wśród internetowych indyjskich sprzedawców odzieżowych i lifestyle’owych zanotował największy wzrost sprzedaży licząc rok do roku, natomiast Flipkart to najczęściej odwiedzana witryna ecommerce.

Obywatele Indii serfując w internecie najwięcej czasu spędzają na portalach społecznościowych. Pierwszą pozycję ma Facebook, za nim plasuje się LinkedIn i Twitter. Najszybciej popularność zdobywają serwisy Pinterest i Tumblr. W sumie z mediów społecznościowych korzysta 86% indyjskich użytkowników internetu.

W drugim kwartale tego roku indyjskie strony internetowe zanotowały ponad 111 mld wyświetleń reklam. Firma comScore przeanalizowała tysiące indyjskich kampanii reklamowych. Z analizy wynika że ok 54% reklam nigdy nie dotarło do grupy docelowej. Autorzy raportu sugerują natychmiastową poprawę jakości kampanii reklamowych i marketingowych.

Co jeszcze może być problemem indyjskiego ecommerce?