Rośnie liczba wizyt w e-sklepach Grupy EM&F

Witryna empik.com

Witryna empik.com

W pierwszej połowie 2013 roku Grupa EM&F osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe w segmencie e-commerce, osiągając wzrost przychodów ze sprzedaży on-line o 38 proc. r/r do 71 mln zł, połączony ze wzrostem marży brutto.

Liczba wizyt w e-sklepach Grupy EM&F wzrosła o 38 proc. r/r, a liczba zamówień o 27 proc. r/r.

W całym segmencie e-commerce Grupa EM&F wypracowała w I połowie 2013 r. łącznie 2 mln zł zysku EBITDA, podczas gdy w analogicznym okresie 2012 r. zanotowano stratę w wysokości 0,2 mln zł.

Łącznie sklepy wchodzące w skład segmentu e-commerce zajmują 3. pozycję na polskim rynku e-commerce pod względem liczby użytkowników (dane z końca lutego br. na podstawie badań Gemius-Megapanel).

Największy udział w przychodach ze sprzedaży tego segmentu miały książki, choć stale rośnie też znaczenie nowych kategorii. Drugą największą kategorią jest muzyka, w której największą dynamikę osiągają pliki cyfrowe. Na znaczeniu, jak poinformowano, zyskują także nowe kategorie – ubrania i buty.

Bardzo wysoką dynamikę zbytu, choć na razie stosunkowo niewielki udział w przychodach, mają w sprzedaży internetowej Grupy EM&F także wózki i nosidełka dla dzieci oraz elektronika i kosmetyki.

Do najważniejszych działań w segmencie e-commerce w pierwszej połowie 2013 roku spółka zalicza rozszerzenie oferty o nowe kategorie produktów, tj. drobny sprzęt AGD oraz audio w sklepie internetowym Empik, a także znaczące rozszerzenie oferty sklepu interneowego Smyk w większości kategorii. Sekcja „Mama” oferuje dodatkowo kosmetyki, perfumy, ubrania, bieliznę i poradniki. Wprowadzono także nową kategorię – outlet – z najbardziej przecenionymi produktami, a od czerwca rozpoczęto również sprzedaż podręczników, uzupełnioną o szeroką ofertą artykułów szkolnych.

W planach na drugą połowę 2013 roku jest uruchomienie sklepu internetowego Spiele Max w IV kwartale 2013 r.

Przypomnijmy, na segment e-commerce Grupy EM&F składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i gandalf.com.pl

Przedstawiciele spółki EM&F będą uczestnikami Shopping Center Forum.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska