Beatrice Mouton: rośnie znaczenie e-handlu

Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle

Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle

– Pomimo, że sytuacja różni się w zależności od branży, ogólnie można powiedzieć, że sieci detaliczne funkcjonujące dzisiaj na rynku, mogą nie utrzymać się na nim długo jeśli nie rozszerzą swojej działalności o kanał online albo nie przeanalizują efektu, jaki e-handel wywiera lub wywrze na ich biznes – powiedziała portalowi Retailnet Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle.

– Część tradycyjnych sieci, które zareagowały na ten trend za późno lub wcale, po prostu zniknęła z rynku. Przykładem jest HMV, niegdyś doskonale prosperująca w Wielkiej Brytanii sieć salonów z multimediami.  Nie nadążyła ona za szybko zmieniającą się technologią i konkurencją w postaci np. serwisów Amazon, iTunes i innych, które zaoferowały możliwość prostego i szybkiego pobrania lub zamówienia produktów do domu za pomocą urządzenia mobilnego – laptopa, tabletu lub smartfona.

– To tylko jeden przykład, ale rozwój e-handlu wpłynie na wszystkie segmenty rynku, chociaż nie na wszystkie w tym samym stopniu. W niektórych sektorach możliwa będzie koegzystencja zarówno tradycyjnych jak i internetowych sklepów. Wyzwaniem jest stworzenie atrakcyjnej oferty umożliwiającej np. zamówienie online i odbiór w sklepie; zamówienie w Internecie z dostawą do domu lub dogodnie ulokowanego punktu odbioru; czy też dokonanie zakupu w sklepie, po obejrzeniu produktu z zamówieniem dostawy do domu.

– Wiele sieci detalicznych stara się obecnie odpowiedzieć na zmieniające się dynamicznie wraz z rozwojem technologii nawyki konsumentów. Właściciele centrów handlowych starają się jak najlepiej dostosować do zmieniających się potrzeb zarówno najemców, jak i klientów. Wszystkie te zmiany zachodzą w momencie, kiedy sytuacja gospodarcza nie jest tak sprzyjająca jak w poprzednich latach, a inwestowanie w innowacyjne rozwiązania stanowi wyzwanie. Konsumenci oczekują większego wyboru, korzystnej relacji jakość – cena i wygody. Sieci handlowe i właściciele galerii powinni spełnić te oczekiwania, jeśli nie chcą stanąć przed groźbą utraty klientów. W przypadku właścicieli obiektów handlowych oznacza to dostarczenie odpowiedniej, dobrze zlokalizowanej przestrzeni w korzystnej cenie. Sieci handlowe powinny się natomiast wykazać pragmatyzmem i elastycznością, a także zadbać o dywersyfikację swojej oferty – dodała Beatrice Mouton.

Podczas Shopping Center Forum Fall Edition, które odbędzie się w dniach 18-19 września 2013 Beatrice Mouton przedstawi prezentację pod tytułem: Zmiana jako jedyna niezmienna: rewolucja czyli narodziny multichannel retailing. Więcej informacji na temat Forum znajduje się tutaj.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016