Tajemniczy klient - badanie ISC
Tajemniczy klient - badanie ISC

Według rankingu sieci odzieżowych opracowanego przez International Service Check, najlepszą obsługę klienta oferują sieci Jackpot oraz Hexeline, szczególnie w sklepach znajdujących się w Galerii Wisła w Płocku, Galerii Askana w Gorzowie Wielkopolskim oraz w Galerii Rzeszów.

Badanie International Service Check odbyło się pomiędzy 3 a 16 czerwca 2013 roku. Zostało opracowane metodą tajemniczych klientów którzy odwiedzili 33 centra handlowe w 20 miastach na terenie Polski, dokonując oceny 54 marek odzieżowych oraz 162 sklepów (po trzy wybrane sklepy każdej marki). Każdy z wytypowanych sklepów został zbadany według tych samych kryteriów. Oceniano m.in. kompetencje sprzedawców i jakość obsługi, a także wystrój sklepu oraz znajdującego się w nim asortymentu.

Najwyższe wyniki w kategorii obsługa przypadły siedmiu markom: Tatuum, Jackpot, Hexeline, Esprit, Jacqueline Riu, Reporter oraz Mustang. W tych sklepach, według tajemniczych klientów, obsługa dbała o klienta przez cały czas jego obecności i chętnie służyła poradą przy zakupach. Najlepiej wypadli m.in. pracownicy sklepów: Aryton  i Reporter w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, Quiosque i Top Secret ( Galeria Askana, Gorzów Wielkopolski), Esprit ( Galeria Bałtycka, Gdańsk), Hexeline ( Manufaktura, Łódź), Vistula ( CH Karolinka, Opole).

Drugą ocenianą kategorią był wygląd salonów oraz prezentacja produktów. Najlepiej oceniono sklepy: Tatuum (95,7 proc.), Esprit (95,2 proc.) oraz Jacqueline Riu i Jackpot (94,3 proc.) Średni wynik ogólny wyniósł 92,8 proc., a najsłabiej oceniona sieć osiągnęła 34,3 proc. W tej kategorii najlepiej oceniono sklepy na terenie Galerii Wisła w Płocku, Galerii Askana w Gorzowie Wielkopolskim i Centrum Handlowego Karolinka w Opolu oraz w Galerii Rzeszów.

Tajemniczymi klientami w większości były kobiety ( 72,2 proc. osób zaangażowanych w projekt), panowie ( 27,8 proc.). W większości były to osoby w wieku od 31 do 40 lat (64,8 proc.) oraz 25-30 lat (19,1 proc.).

International Service Check to międzynarodowa firma badawcza, członek MSPA (Mystery Shopping Providers Association) z ponad 10 letnim doświadczeniem na rynku. Specjalizuje się w organizacji i obsłudze badań typu tajemniczy klient. Centrala firmy mieści się w Szwajcarii, a polski oddział, od 2005 roku, w Warszawie.