Redan z lepszym wynikiem

Kolekcja Top Secret

Kolekcja Top Secret

O 12 proc. do 42,2 mln zł wzrosły w sierpniu obroty Grupy Kapitałowej Redan, względem tego samego miesiąca poprzedniego roku. Narastająco od początku roku właściciel marek Top Secret, Troll, Drywash i Happy Kids oraz sieci dyskontowej TextilMarket, uzyskał 285,7 mln zł przychodów co r/r oznacza wzrost o 8 proc.

– Sprzedaż w sierpniu była udana zarówno w segmencie dyskontowym, jak i modowym. W odniesieniu do sieci TextilMarket notujemy znaczącą poprawę przychodów już kolejny miesiąc z rzędu. Potwierdza to pozytywny efekt przeprowadzonej korekty tej sieci pod kątem atrakcyjności oferty. W części fashion wzrost przychodów wynika zarówno ze skutecznej wyprzedaży kolekcji sezonowych, ale także, co nas bardzo cieszy, dobrego przyjęcia towarów nowej kolekcji jesienno-zimowej – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

W sierpniu br. szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów zrealizowanych przez Grupę Redan wyniosła 42,2 mln zł i była o 12 proc. wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego.

W ujęciu narastającym od stycznia do sierpnia 2013 r. sprzedaż Grupy Redan wyniosła 285,7 mln zł i r./r. była wyższa o 8 proc.

– Dynamika sprzedaży jest wyższa niż wzrost powierzchni handlowej. To oznacza, że sprzedajemy w sklepach więcej, przy ograniczeniu kosztów, co będzie pozytywnie wpływać na wyniki – dodaje Bogusz Kruszyński. Powierzchnia całej sieci Grupy Redan na koniec sierpnia wynosiła 100,1 tys. mkw., co oznacza 3 proc. przyrost powierzchni handlowej r/r.

W sieci dyskontowej sprzedaż w sierpniu 2013 r. poprawiła się r./r. o 14 proc. do 21,3 mln zł. Po 8 miesiącach br. Grupa w tym segmencie osiągnęła poziom 145,3 mln zł przychodów i w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. był to wzrost o 6 proc.. Sieć TextilMarket na koniec sierpnia składała się z 279 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61 tys. mkw. – takiej samej jak rok wcześniej.

Z kolei wartość sprzedaży w segmencie modowym wyniosła w sierpniu br. 20,9 mln zł. To o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r. Z tego ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,2 mln zł przychodów (wzrost o 17 proc.).

Narastająco przez 8 miesięcy br. przychody ze sprzedaży artykułów m.in. pod markami Top Secret, Troll i Drywash wyniosły 140,4 mln zł, i były wyższe o 10 proc. r/r. W tym e-sklep zapewnił 17,5 mln zł obrotów, czyli 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Punkty handlowe segmentu modowego na koniec sierpnia 2013 r. miały łączną powierzchnię 39,2 tys. mkw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 8 proc. r./r.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash i Happy Kids oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska