Krzysztof Apostolidis: franczyza szansą dla centrów handlowych

Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu

Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu

– Franczyza z roku na rok zyskuje na popularności. Dla coraz większej liczby sieci rozwój tego modelu biznesowego staje się priorytetem, rośnie też grono przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem firmy w oparciu o sprawdzone rozwiązania i pod szyldem znanej marki – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi.

– Dość wspomnieć, że w ostatnich pięciu latach liczba takich placówek na polskim rynku wzrosła ponad dwukrotnie. Tendencję rosnącą ma też odsetek lokali franczyzowych w centrach handlowych. Mimo że jest on zróżnicowany w zależności od wielkości obiektu i miasta,  w niektórych galeriach sięga 15- 20 proc. – twierdzi Krzysztof Apostolidis.

W opinii prezesa Fabryki Biznesu, korzyści z umów franczyzowych są po obu stronach.

– Dla franczyzodawców to możliwość ekspansji na rynku przy ograniczeniu nakładów finansowych, franczyzobiorcy z kolei otrzymują wsparcie w postaci m.in. wiedzy i doświadczenia popularnej sieci. Nie jest jednak tajemnicą, że dla części operatorów handlowych ten koncept jest sposobem na rozwój sieci sprzedaży zwłaszcza w okresie dekoniunktury. Problem stanowi często znalezienie nie tylko atrakcyjnej lokalizacji, ale przede wszystkim licencjobiorcy.

– Wiele sieci jest zainteresowanych otwarciem w Sukcesji lokali właśnie w systemie franczyzowym, nie mają jednak bezpośrednich kontaktów z lokalnymi przedsiębiorcami. Stąd inicjatywa zorganizowania w Łodzi I Kongresu Franczyzodawców i Franczyzobiorców, który odbędzie się 3 października 2013 roku pod patronatem marszałka województwa. W spotkaniu wezmą udział zarówno przedstawiciele marek sieciowych, jak i przedsiębiorcy szukający pomysłów na rozwój swoich firm lub rozpoczęcie działalności gospodarczej. Celem jest ułatwienie kontaktu obu stronom, a w efekcie nawiązanie współpracy franczyzowej.

– Przedsiębiorcom zostaną też zaprezentowanie popularne modele franczyzy w różnych branżach, praktyczne aspekty prowadzenia takiego biznesu oraz potencjalne źródła finansowania. Te ostatnie przedstawią banki i Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego, główny organizator wydarzenia – dodaje Krzysztof Apostolidis.

Projekt Sukcesja zostanie zaprezentowany podczas Shopping Center Forum 2013. Z przedstawicielami inwestora będzie można porozmawiać na stoisku 7.4.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016