Grupa Empik Media & Fashion rozpoczęła ekspansję nowego formatu sieci Empik o nazwie Empik Express. Firma planuje do końca roku otworzyć kilka salonów w nowym koncepcie. W sklepach w nowym formacie poza artykułami znanymi z tradycyjnych salonów Empik, znajdą się także wina. Klienci będą też mogli na miejscu złożyć zamówienie w sklepie internetowym Empik.com.

– Salony Empik Express z założenia będą miały mniejszą powierzchnię niż tradycyjne salony Empiku. Planowo będą liczyć 100-200 metrów w zależności od możliwości dostępnych w danej lokalizacji. Empik Express to koncept dedykowany mniejszym miejscowościom bądź osiedlom w większych aglomeracjach. Standardowe salony nie zostaną przez nie zastąpione. Nowy format stanowi uzupełnienie oferty sieci Empik – powiedziała redakcji Retailnet Monika Marianowicz z sieci Empik.

– Asortyment Empiku w nowym formacie będzie bardzo zróżnicowany. Klienci znajdą w nich nowości i bestsellery z kategorii: książki, muzyka, film, gry a także prasę oraz artykuły papiernicze, gadżety, zabawki, słodycze i wina. Klienci szukający produktów obecnych już na rynku od jakiegoś czasu, mogą na miejscu skorzystać z dostępu do sklepu internetowego Empik.com i od razu złożyć zamówienie z odbiorem w tym samym miejscu (tzw. Empik klik). W ten sposób na małej powierzchni dostępna jest pełna oferta Empiku – dodaje.

Salony Empik Express zostały już otwarte w Warszawie, w Skórzewie i w Szczecinku. Do końca bieżącego roku planowane jest otwarcie łącznie 5 salonów w tym formacie. Obecnie sieć Empik posiada 188 punktów sprzedaży.