Factory Annopol z BREEAM Final Certificate

Factory Annopol

Factory Annopol

Factory Warszawa Annopol otrzymało certyfikat BREEAM Final Certificate, potwierdzający ostatecznie, że centrum spełnia wysokie standardy w zakresie zielonego budownictwa. To największe centrum wyprzedażowe Warszawy, jako pierwsze w Polsce otrzymało ten dokument już na etapie projektu.

Ocena audytorów potwierdza, że zaplanowane w projekcie ekologiczne rozwiązania zostały w pełni zastosowane zarówno na etapie wykonawczym, jak i w zakresie zarządzania budynkiem. – Wierzę, że nasza dbałość o jak najlepsze oddziaływanie budynku Factory Annopol i jego  otoczenia na środowisko będzie dobrym sygnałem również dla innych centrów handlowych powstających w Polsce – mówi Agata Brzezińska, Country Manager Neinver Polska.

Specjaliści BREEAM ocenili Factory Annopol w ośmiu kategoriach: zarządzanie, zdrowie, energia, transport, woda, materiały, zagospodarowanie przestrzeni oraz ekologia i zanieczyszczenia. Jak wykazało ostateczne badanie, centrum spełnia oczekiwane wymagania  we wszystkich wymienionych obszarach.

Oświetlenie w  budynku Factory Annopol zostało tak wykonane, aby w jak największym stopniu wykorzystywać naturalne światło, docierające do wnętrza obiektu przez świetliki. Poziom oświetlenia sztucznego jest automatycznie dostosowywany w zależności od natężenia światła słonecznego. To rozwiązanie korzystne z punktu widzenia samopoczucia klientów i zużycia energii elektrycznej. Do oświetlenia terenów zewnętrznych zastosowane zostały oprawy wykorzystujące technologię LED, a więc oparte na rozwiązaniach mniej energochłonnych niż oprawy tradycyjne. Specjalistyczne urządzenia dbają o jakość powietrza w samym budynku, badając na bieżąco stężenie dwutlenku węgla. Odpowiedni komfort powietrza zapewniają również specjalne filtry ograniczające zanieczyszczenie powietrza zewnętrznego. W toaletach umieszczono krany, sterowane czujnikami, dbającymi o ograniczenie zużycia wody. W pisuarach i kabinach zamontowane zostały spłuczki, oszczędzające wodę.

Factory Annopol prowadzi także pełną segregację wszystkich odpadów. Kosze do selektywnej zbiórki śmieci zostały udostępnione również klientom. Co równie istotne, do Factory Annopol można swobodnie dojechać miejską komunikacją. Przygotowano także stojaki na rowery i obszerny parking dla zmotoryzowanych. W samym centrum działa wyjątkowa zielona strefa relaksu – ForRest, czyli specjalnie zaaranżowany, przestronny pokój, urządzony meblami z ekologicznych materiałów, odzyskanych z recyklingu: tektury, słomy, juty czy drewnianych palet. Pobyt w tym miejscu umilają dźwięki leśnej przyrody. To świetne miejsce zarówno na odpoczynek jak i pracę dla ludzi wolnych zawodów – poinformowano w komunikacie.

Factory Warszawa Annopol to największe centrum wyprzedażowe na Mazowszu, zlokalizowane w prawobrzeżnej części stolicy. Na prawie 20 tysiącach mkw. powierzchni skupiono sklepy zarówno polskich jak i światowych topowych marek, m.in. Smyk, Guess, Tommy Hilfiger, Mustang, Nike, Reserved, Mohito, Cropp, House, Kazar, Lee Cooper, Levi’s, Cross Jeans, Big Star, Tom Tailor, Vero Moda, i Digel w cenach obniżonych zawsze od 30  do 70 proc.

Obiekt należy do Neinver Polska i zostanie zaprezentowany podczas Shopping Center Forum na stoisku 5.6

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016