Walgreens detaliści internetowi
Shutterstock

Wysyłanie kartek z życzeniami to jedna z tradycji silnie zakorzenionych w amerykańskiej kulturze. Teraz klienci sieci aptek Walgreens mogą stworzyć własną kartkę przy użyciu specjalnej aplikacji mobilnej, po czym odebrać ją w jednym ze sklepów należących do sieci już godzinę później. Aplikacja dostępna jest dla urządzeń mobilnych wyposażonych w systemy Android, iOS oraz Windows i jest pierwszą tego typu na rynku. Nowe funkcje są dostępne od zeszłego tygodnia.

Użytkownik może skorzystać ze zdjęcia znajdującego się w pamięci telefonu, bądź umieszczonego w albumie na Facebooku lub Instagramie. Można także użyć gotowych wzorów tematycznych – do wyboru mamy kartki z podziękowaniami, życzeniami świątecznymi czy zaproszenia – i połączyć je ze zdjęciami, tworząc wyjątkowy kolaż. Gotową kartkę można odebrać w aptece Walgreens już godzinę po jej zamówieniu. Inne funkcje aplikacji umożliwiają klientom m.in. dostęp do wirtualnej mapy apteki oraz wyszukanie najbliższej placówki sieci, w tym takiej obsługującej klientów całodobowo.

„Cieszymy się, że możemy udostępnić konsumentom możliwość kreatywnego wykorzystania naszej aplikacji mobilnej” – mówi Jasbir Patel, wiceprezes Walgreens. „Klienci zdążyli się już przyzwyczaić do tego, że aplikacje mobilne często pozwalają wykorzystać ich telefony w sposób niestandardowy. Teraz możemy zapewnić im stały i łatwy dostęp do naszych produktów i usług, kiedykolwiek i gdziekolwiek będą ich potrzebować” – dodaje.

Nowe funkcje aplikacji uzupełniają dostępną już wcześniej możliwość wydruku fotografii z telefonu, Facebooka oraz Instagramu. Wydruki z Facebooka i z telefonu można także zamawiać w formie plakatu oraz na płótnie. Użytkownik ma także możliwość realizacji recepty na leki poprzez jej wcześniejsze zeskanowanie

Walgreens to największa sieć aptek w USA. W 2012 roku osiągnęła wynik sprzedażowy 72 miliardów dolarów. Sieć posiada 8117 aptek w 50 stanach USA i przy pomocy swojego systemu sprzedaży wielokanałowej obsługuje dziennie ponad 60 milionów klientów.

tekst opracował Grzegorz Pawłowski