Codziennie od 100 do 200 zdjęć jest umieszczanych i tagowanych przez klientów Urban Outfitters na stworzonej specjalnie do tego celu stronie internetowej sklepu. Dzięki nowo nawiązanej współpracy z Curalate, firma otrzyma możliwość sprawnego zarządzania treścią generowaną przez użytkowników.

Curalate, lider branży badającej efektywność kampanii marketingowych pod kątem działań wizualnych, ogłosił wdrożenie swojej nowej platformy, Fanreel. Koncepcja, która stoi za nowym produktem jest podobna jak w przypadku kampanii Urban Outfitters: klienci chętniej kupują towary które podobają się innym.

“Pomysł z dzieleniem się zdjęciami przez klientów naszej marki pokazał, jak istotny jest aspekt wizualny w walce o zaangażowanie klienta. Cieszymy się, że możemy jeszcze bardziej poszerzyć ten aspekt poprzez integrację treści tworzonej przez użytkownika z naszą stroną WWW” – mówi Moira Gregonis, odpowiedzialna w Urban Outfitters za kampanie marketingowe. „Udostępniając naszym klientom możliwość dzielenia się zdjęciami ich ulubionych produktów naszej marki, Fanreel nie tylko uwzględnia ich jako część procesu powstawania strategii reklamowej, ale także pozwala nam jeszcze lepiej wykorzystać możliwości marketingowe. W tej sytuacji nie ma przegranych” – dodaje.

Głównym zadaniem Fanreel jest dostarczenie narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie treścią. Można za jego pomocą integrować zdjęcia z Facebooka, Instagramu i innych portali z dowolną stroną internetową. Platforma umożliwia też sprawne zarządzanie zintegrowaną treścią, tworzenie list mailingowych i nagradzanie klientów specjalnymi ofertami za przesłanie szczególnie ciekawych zdjęć. Fanreel daje także dostęp do narzędzi analitycznych, pozwalających zmierzyć faktyczny wpływ treści generowanej przez użytkowników na wyniki sprzedaży. Można także zobaczyć statystyki odwiedzin i liczbę zamieszczonych zdjęć, a także zbadać poziom interakcji klienta z określonymi elementami strony. Apu Gupta, prezes Curulate, zapewnia że Fanreel może być łatwo dostosowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Platformę można także łatwo skonfigurować, aby „udawała” dowolną stronę www pod kątem jej wyglądu.

“Zdjęcia są szybkim i bezpośrednim sposobem dotarcia do klienta i budowania z nim trwałych relacji” – mówi Gupta. „Dzięki Fanreel przedsiębiorcy będą mogli zastosować innowacyjne rozwiązania łącząc ich wewnętrzną strategię marketingową z treścią generowaną przez użytkowników – dodaje. ”

Oprócz Urban Outfitters, na liście partnerów Curulate figurują m.in. The Dessy Group, Rebecca Minkoff, Under Armour i portal Beauty.com