Deichmann zainwestuje w Polsce kolejne 100 mln zł

Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

Sieć Deichmann planuje otworzyć w Polsce około 75 nowych sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma przeznaczy na ten cel około 20 mln złotych rocznie. Jednocześnie nastąpi rozbudowa centrum logistycznego firmy we Wrocławiu, które osiągnie metraż 16 tys. mkw.

Ostatni rok przyniósł spore zmiany na rynku obuwniczym. Pojawili się nowi gracze. Część znanych marek ograniczyła obecność w naszym kraju. Nie bez znaczenia są także zmiany w zachowaniu konsumentów. Znakiem czasu jest triumf „Fast Fashion”, czyli popytu na tanią odzież i obuwie, co odzwierciedla trendy reprezentowane przez wielkich projektantów. Te artykuły cieszą się największym powodzeniem. W tych trudnych czasach Deichmann po raz kolejny udowadnia, że jest nie tylko firmą kryzysoodporną ale również firmą z dalekosiężną wizją.

– Nasza sieć wypełnia już dość szczelnie terytorium kraju. Liczymy więc, że w najbliższych 5 latach będziemy otwierać średnio około 15 sklepów rocznie. Na przyszły rok zaplanowaliśmy 18 otwarć. To rynek pokazuje nam możliwości jakie mamy –  znamy przecież plany otwarć obiektów handlowych na  najbliższe 3-4 lata. Nasze inwestycje polegają też na przebudowie sklepów i dostosowywaniu ich do najnowszych trendów. Zmieniamy więc aranżacje wnętrz, meble, oświetlenie, pokrycie podłogi, tak aby całość stworzyła nowy koncept. W tym roku przeznaczyliśmy na ten cel ok. 10 mln zł. W następnych wyasygnujemy średnio ok. 5 mln zł rocznie – powiedział o planach firmy Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann – Obuwie sp. z o.o., który będzie uczestnikiem wrześniowej edycji Shopping Center Forum 2013.

– Deichmann posiada sieć logistyczną w całej Europie, co umożliwia sprawne zaopatrywanie  naszych sklepów. Dysponujemy kilkunastoma centrami logistycznymi. Jedno z nich – zlokalizowane we wrocławskim Parku Prologis – obsługuje oprócz Polski także rynek na Litwie. W tym roku, w czerwcu, rozpoczęliśmy jego rozbudowę, którą zakończymy już w październiku br. Dzięki niej powierzchnia 12 tys. mkw. zostanie powiększona do 16 tys. mkw. Koszt całej inwestycji wyniesie ok. 4 mln zł – dodał Wojciech Normand

W Polsce marka Deichmann jest obecna od 1997 roku i obecnie posiada ponad 200 sklepów. W 2012 roku dynamika sprzedaży firmy w naszym kraju wzrosła o 5,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego, dzięki czemu sprzedaż wyniosła 647,7 mln zł.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś wciąż znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann na koniec 2011 roku posiadała 3 175 sklepów w 22 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudniała 32,5 tys. pracowników. Charakterystyczną cechą firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016