LivingSocial online strategy
livingsocial

LivingSocial, internetowa platforma handlowa specjalizująca się w lokalnych dziennych transakcjach zmienia swoją strategię. Firma postanowiła zaproponować klientom szerszy i bardziej trwały wybór, postawić nacisk na handlowy aspekt działalności oraz wspomóc użytkowników nowymi narzędziami.

Internetowy detalista zamieścił w tym tygodniu wpis na firmowym blogu, informując w nim, że zmienił się pomysł na działalność i że LivingSocial zamierza zrezygnować z dziennych transakcji. Firma oznajmiła również, że liczba ofert dostępnych na stronie internetowej livingsocial.com i poprzez aplikację mobilną, wzrosła czterokrotnie. Poprawiono też wydajność strony i aplikacji poprzez usprawnienie wyszukiwarki, która jest teraz szybsza i łatwiejsza w obsłudze. Jednak największą zmianą jest zrezygnowanie z ofert krótkoterminowych na rzecz tych bardziej trwałych. W ten sposób klienci LivingSocial mają mieć „czas, aby się rozejrzeć i podjąć decyzję”.

Sekcja turystyczna witryny, LivingSocial Escapes, została rozszerzona najbardziej, bo aż o 650% więcej nowych produktów. Dodano też rozmaite nowe opcje do działu handlu nieruchomościami. Wzbogacenie tych segmentów nie jest niespodzianką, gdyż, jak wynika z wpisu na blogu, oferta turystyczna jest bardzo popularna wśród klientów, a popyt na produkty turystyczne stale wzrasta.

Kolejną nowością jest dodanie sekcji o nazwie „Kupony”, w której klienci będą mogli otrzymać darmowe kody promocyjne, kupony oraz uzyskać informację o ofercie od ponad 3 tys. północnoamerykańskich detalistów.

Sprzedawcy zyskają natomiast nowe narzędzia marketingowe, które mają za zadanie pomóc im dostosować oferowane promocje do biznesowych potrzeb oraz dać im większą elastyczność.

LivingSocial definiuje się jako lokalna platforma internetowa, która pomaga klientom dzielić się tym, co można robić w ich mieście. Oferują krótkoterminowe transakcje na eventy, posiłki na mieście, czy imprezy turystyczne. Pod wieloma względami stanowią konkurencję dla Groupona. Odejście od dziennych transakcji w stronę bardziej stałej oferty wydaje się być trendem, szczególnie dla witryn specjalizujących się w błyskawicznych transakcjach. Ostatnio serwisy takie jak Fab czy modnique.com zdecydowały się postawić na ofertę trwałą, rezygnując z transakcji czasowych, na których początkowo opierał się ich biznes.

tekst opracowała Marzena Zarzycka