Otwarto najbardziej oczekiwane centrum handlowe w południowej Polsce

Otwarcie Galerii Katowickiej

Otwarcie Galerii Katowickiej

Ponad 220 sklepów i punktów usługowych na 53 tys. mkw., doskonała lokalizacja, wysmakowany design, podziemny parking w centrum miasta na 1,2 tys. samochodów – wczoraj o godz. 10.00 otwarto Galerię Katowicką. W ciągu pierwszych 2 godzin obiekt odwiedziło już 15,5 tys. osób.

Galeria Katowicka jest elementem kompleksu handlowo-komunikacyjno-biurowego, który powstał przy współpracy firm Neinver i Meyer Bergman oraz Polskich Kolei Państwowych S.A. Jego specyfika wynikająca m.in. ze skali całego kompleksu, lokalizacji w ścisłym centrum
2-milionowej aglomeracji oraz aktualnej sytuacji w branży retail sprawiają, że dzisiejsze otwarcie Galerii Katowickiej było jednym z najbardziej oczekiwanych debiutów.

– Gdy 7 lat temu rozpoczynaliśmy pracę nad katowickim projektem, oprócz niezwykłego wyzwania inżynierskiego, dostrzegaliśmy w nim przede wszystkim doskonałe perspektywy biznesowe. Myślę, że dzisiejszy kształt Galerii Katowickiej, zarówno w obszarze modelu biznesowego, jak i samych rozwiązań architektonicznych i użytkowych, pozwoli wykorzystać wszystkie te szanse – powiedziała Agata Brzezińska Country Manager, Neinver Polska.

– Na blisko 3-hektarowej działce ulokowaliśmy 53 tys. mkw. powierzchni komercyjnej oraz 12 tys.miejsc parkingowych, dworzec kolejowy, terminal autobusowy i ważną dla układu komunikacyjnego miasta ulicę. Dodatkowo, przygotowaliśmy jeszcze miejsce pod budowę biurowca na 20 tys. mkw. – dodaje Agata Brzezińska

W dniu otwarcia poziom komercjalizacji Galerii Katowickiej wynosi 92 proc. Na klientów odwiedzających kompleks czeka ponad 220 sklepów i punktów usługowych rozlokowanych na czterech kondygnacjach, w tym jednej podziemnej. Strategia doboru najemców zakładała, że Galeria Katowicka ma być miejscem „popularnym”, atrakcyjnym  dla każdego typu klienta. Stąd w katalogu najemców znajdują się takie marki jak Zara, Euro RTV & AGD, Reserved, C&A, Stokrotka, SMYK czy Deichmann, dla których doskonałą przeciwwagą jest pierwszy w Katowicach department store Peek&Cloppenburg.

– Galeria Katowicka już na etapie projektu budziła bardzo duże zainteresowanie. Świetna lokalizacja, komfortowy dojazd niemal wszystkimi środkami transportu i bogaty mix najemców z pewnością stanowią o jej atrakcyjności. Poziom najmu w Galerii Katowickiej w chwili jej otwarcia to 92 procent, a to oznacza jeden z najlepszych wyników w skali kraju. Jestem przekonany, że ten obiekt zostanie dobrze przyjęty zarówno przez najemców, jak i klientów. Liczę, że sukces Galerii Katowickiej zachęci do realizacji podobnych inwestycji w innych miastach, nawet mimo istotnych trudności na rynku – powiedział Marek Noetzel, z działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield, w firmie odpowiedzialnej za komercjalizację Galerii Katowickiej.

Projekt, w ramach którego powstała Galeria Katowicka rozpoczął się w 2007 roku, gdy PKP S.A. zdecydowało, że dotychczasowy dworzec w Katowicach wraz z terenami przyległymi zostanie gruntownie zrewitalizowany przy współpracy z partnerem prywatnym. W lipcu 2009 roku, w wyniku zakończonej procedury konkurencyjnej partnerem narodowego przewoźnika kolejowego została spółka Neinver Polska. W kolejnym roku do projektu dołączył Meyer Bergman.

– Katowicki projekt to niewątpliwie jedno z ciekawszych przedsięwzięć realizowanych obecnie na terenie Europy. Jest wysoko oceniany w gronie międzynarodowych ekspertów, którzy bacznie przyglądają się sytuacji na polskim rynku nieruchomości. Nie mogło nas zabraknąć przy tej interesującej i wymagającej inwestycji, która w unikalny sposób połączyła funkcje komercyjne, komunikacyjne i publiczne. Właśnie dlatego w 2010 Meyer Bergman podjął decyzję o zainwestowaniu w Katowicach. Dzisiaj widzimy, że była to słuszna decyzja biznesowa. Z zadowoleniem patrzymy na efekty naszej współpracy z firmami Neinver i Polskimi Kolejami Państwowymi. Widzimy, że projekt, który na stałe odmieni wizerunek Katowic jest również doskonałym przykładem współpracy pomiędzy funduszem inwestycyjnym, deweloperem i instytucją publiczną. Niewątpliwie model współpracy, który wspólnie stworzyliśmy to nowa jakość na międzynarodowym rynku nieruchomości. – powiedział Mark Gamble, Dyrektor ds. Zarządzania Aktywami Mayer Bergman.

Kamień węgielny rozpoczynający budowę wmurowany został 31 maja 2011 r., a już w październiku 2012 r. oddany do użytku został pierwszy element inwestycji, czyli dworzec kolejowy. Natomiast od lutego 2013 r. autobusy komunikacji miejskiej korzystają z podziemnego dworca autobusowego.

W Galerii Katowickiej nowe miejsce pracy znajdzie około 1 000 osób.

Za projekt architektoniczny Galerii Katowickiej odpowiedzialna była francuska pracownia SUD Architects. Natomiast opracowanie wyglądu wnętrz powierzono śląskim projektantom z medusa group.

Generalnym Wykonawcą robót budowlanych była firma STRABAG. Wyłącznym agentem odpowiedzialnym za najem powierzchni handlowej Galerii Katowickiej jest Cushman & Wakefield.

Galeria Katowicka jest prezentowana na stoisku 5.6 podczas Shopping Center Forum.

Reklama

Galeria Jurajska