Pinterest wprowadza nową funkcję dla użytkowników swojego serwisu. Teraz Będą oni mogli promować udostępniane przez siebie treści za pomocą płatnych postów. Nowa funkcjonalność powinna w szczególności zainteresować internetowych detalistów specjalizujących się w sprzedaży odzieży.

Jak zapowiedział Ben Silbermann, prezes Pinterestu, platforma społecznościowa będzie od teraz eksperymentowała z opcją płatnych reklam. „Pinterest jest miejscem, w którym użytkownicy kumulują swoje plany wakacyjne, pomysły na wymarzony dom oraz inne rzeczy, które planują zrealizować w najbliższej, albo nieokreślonej przyszłości. Dlatego jest dla nas tak ważne, żeby Pinterest był serwisem, który przetrwa. Aby to zapewnić, rozpoczniemy eksperymentalna promocję niektórych postów zamieszczanych przez wybraną grupę przedsiębiorców” – napisał Silbermann na swoim blogu

Uzytkownicy mediów społecznościowych, mimo że zaczynają przyzwyczajać się do płatnych treści pojawiających się na Facebooku czy Twitterze, przeważnie kontestują reklamy internetowe. Dlatego Silbermann zapewnia, że Pinterest pozostanie pod tym względem przyjazny dla użytkowników, a promocyjne posty będą „w dobrym guście i na temat”. „Wiem, co niektórzy z Was myślą: „Świetnie, czekają nas bannery promocyjne”. Ale jesteśmy zdeterminowani, aby do tego nie dopuścić. Jeszcze nie dopracowaliśmy wszystkich szczegółów, ale mogę powiedzieć, że promowane posty będą się zamieszczane w sposób taktowny. Nie będzie wyskakujących okienek czy migających banerów. Zawsze będziecie wiedzieli, czy post, który widzicie jest płatny. Posty będą dotyczyły tego, co leży w obrębie Waszych zainteresowań, jak chociażby przepis na coś dobrego, albo kurtka, która odpowiada Waszemu stylowi. Reklamy będą udoskonalane na podstawie Waszych opinii. Informujcie nas co o nich myślicie, a my będziemy starali się je poprawiać” – napisał Silbermann.

Początkowo serwis będzie promował kilka postów w wynikach wyszukiwania i w poszczególnych kategoriach. Na razie przedsiębiorcy nie będą za usługę, gdyż projekt jest w fazie eksperymentalnej. „Chcemy przekonać się, jak sprawdzą się nasze rozwiązania, a przede wszystkim poznać Wasze opinie” – twierdzi Silbermann. Jeśli promowane posty wejdą na stałe do zestawu funkcji dostępnych w serwisie, powinny stać się użytecznym narzędziem promocji dla sprzedawców online, szczególnie dla tych, którzy bazują na marketingu wizualnym.