Aleksander Walczak
Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada Realty

– Już wszyscy dostrzegli potencjał rynku centrów convenience. Dotyczy to zarówno deweloperów działających od dawna w branży, jak i debiutantów (np. firm stricte budowlanych, albo dotychczasowych wielkopowierzchniowych najemców), którzy teraz uznali, że mogą być deweloperami mniejszych centrów handlowych – powiedział portalowi Retailnet Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty.

– Obecnie ten segment rynku rozwija się szybciej niż wszyscy myśleli. Oczywiście gwałtowny rozwój jest możliwy tylko do momentu nasycenia lokalnych rynków nowoczesną powierzchnią handlową.

– Nie da się wskazać konkretnej liczby obiektów typu convenience, które mogą powstać w Polsce. Ze względu na bardzo różnej wielkości obiekty od kilkuset metrów kwadratowych (Czerwona Torebka) do 10 tys. mkw. (Dekada w Sieradzu). Nasycenie rynku powinno nastąpić przy wskaźnikach około 300-400 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej na 1 tys. mieszkańców. W wielu regionach kraju ten wskaźnik jest już osiągnięty lub bliski osiągnięcia – dodał Aleksander Walczak.

Dekada Realty jest właścicielem sieć galerii i centrów handlowych typu convenience. Na rynku polskim marka Dekada obecna jest od 2011 roku. Do Grupy Dekada należą centra już otwarte w takich miastach jak: Sieradz, Skierniewice, Myślenice, Żyrardów, Kraków i Olsztyn. W najbliższej przyszłości uruchomione zostaną obiekty w Grójcu, Brodnicy, Rypinie, Nowym Targu i Malborku.