Aplikacje mobilne w centrach handlowych

Klient posiadający Eurokonto może już je podłączyć do aplikacji PeoPay Pekao i płacić, przelewać, wypłacać pieniądze używając swojego konta bankowego, bez potrzeby korzystania z karty. Użytkownicy aplikacji PeoPay mogą płacić mobilnie między innymi w marketach budowlanych Bricoman, sklepach sieci Komputronik czy na stacjach benzynowych Lotosu i Lukoila.

Integracja Eurokonta z płatnościami mobilnymi PeoPay jest bardzo prosta, wystarczy w systemie Bankowości Elektronicznej Pekao24 kliknąć zakładkę PeoPay i podpiąć rachunek do aplikacji. Od tego momentu można korzystać z telefonu, tak jak z karty debetowej. Transakcje realizowane są bezpłatnie. Na bieżąco dostępne są saldo oraz historia transakcji na rachunku. Dzięki tej funkcji, klient od razu wie, ile pieniędzy zostało mu na koncie po dokonaniu płatności.

Coraz więcej klientów przekonuje się do płatności mobilnych w sklepach i innych punktach usługowych. Ponad 40 proc. operacji wykonywanych za pomocą smartfona z aplikacją PeoPay to transakcje w terminalach POS.

– Jesteśmy przekonani, że wprowadzone zmiany, czyli podpięcie aplikacji do rachunku bankowego klienta oraz zwiększenie ilości miejsc, gdzie akceptowane są płatności mobilne przyczyni się do jeszcze szybszego wzrostu użytkowników aplikacji PeoPay i tym samym liczby klientów Banku Pekao SA. Statystyki pokazują, że 30 proc. użytkowników PeoPay to nowi klienci, którzy nie mieli wcześniej relacji z naszym bankiem – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor zarządzający Departamentem Klienta Detalicznego, Banku Pekao.

Obecnie za pomocą telefonu z aplikacją PeoPay można płacić już w ponad 19 tysiącach terminali w całej Polsce i w ponad 4000 sklepów internetowych. Wkrótce dołączą do nich kolejne sieci sklepów. Dodatkowo wiele punktów oferuje wysokie rabaty za płatność aplikacją PeoPay, np. 15 proc. rabat można uzyskać w sklepie internetowym answear.com.