Według raportu Kenshoo Social, analiza wyników kampanii reklamowych na Facebooku wygląda bardzo obiecująco. Firmy, które zainwestowały w to rozwiązanie, cieszą się rosnącym współczynnikiem konwersji, większą liczbą kliknięć oraz rosnącym zwrotem inwestycji.

Facebook-Advertising-Ecosystem

W drugim kwartale 2013 Facebook uzyskał bardzo dobre wyniki reklamowe według wszystkich kluczowych wskaźników. Raport Kenshoo Social został napisany na podstawie analizy wyników trzeciego kwartału, w którym ta tendencja się utrzymała, a reklamodawcy odnieśli jeszcze większe korzyści. Firmy korzystające z usług Kenshoo Social uzyskały 13% wzrost w kategorii wrażenia, jakie reklama robi na odbiorcach. Liczba kliknięć w zamieszczone reklamy zwiększyła się o 14.4%, a koszt jednego kliknięcia spadł o 9%. Poza tym, współczynnik konwersji wzrósł 2.36 razy, liczba konwersji 2.85 razy, a zyski 2.16 razy. Zysk w przeliczeniu na jedno kliknięcie wzrósł 1.77-krotnie, a zwrot inwestycji osiągnął 3.04-krotny wzrost.

„W grę wchodzi tu szereg czynników, które wpłynęły na tak dobre wyniki kampanii reklamowych na Facebooku w trzecim kwartale” – czytamy w notce na oficjalnym blogu Kenshoo Social. „Po pierwsze, Facebook kontynuuje upraszczanie i ulepszanie swoich produktów reklamowych, proponując coraz to nowsze i skuteczniejsze sposoby na dotarcie do użytkownika, nie zapominając o wprowadzaniu narzędzi służących do jeszcze lepszego targetowania grup docelowych oraz nowych formatach samych ogłoszeń reklamowych. Wszystkie te usprawnienia umożliwiają firmom skuteczniejsze dotarcie do niezagospodarowanych do tej pory rejonów. Użytkownicy z kolei dostają coraz lepiej spersonalizowane treści.”

W przeprowadzonym przez siebie badaniu agencja Kenshoo Social wykorzystała metodę wskaźników kluczowych (ang. Key Performance Indicators – KPI), analizując wyniki reklamodawców i agencji korzystających z usług Kenshoo Social w konstruowaniu i zarządzaniu kampanią reklamową na Facebooku. Badanie dotyczyło drugiego i trzeciego kwartału 2013 roku. Pod uwagę brane były marki z różnych branż, jak sprzedaż, podróże, usługi finansowe, czy gry.