sprzedaż internetowa
Shutterstock

Wraz z rozwojem ekspansji online, sprzedawcy stają się coraz bardziej osiągalni dla klienta międzynarodowego. Rodzi to jednak wyzwania związane z personalizacją procesu zakupowego. Ian McCaig, współzałożyciel i dyrektor ds. marketingu w Qubit udzielił czytelnikom Evigo.pl sześciu rad dotyczących tego, jak najlepiej zwiększyć ruch na stronie za pomocą narzędzi lokalizujących. Pozwalają one sprzedawcom i marketingowcom lepiej dotrzeć do klienta na poziomie strefy komunikacyjnej, miasta, regionu czy kraju.

1. Nie zapominaj o sklepach stacjonarnych

Jeśli posiadasz na danym obszarze sklep, możesz skorzystać z geolokalizacji, by zaoferować klientowi opcję zamówienia i odebrania produktu jako pierwszą z dostępnych możliwości dostawy. Opcja ta pozwala zaoszczędzić pieniądze i zachęcić do zakupu tych, którzy są ograniczeni czasowo. Więcej niż jedna czwarta klientów odwiedzających witrynę szuka towaru offline zanim kupi go online, więc dotrzyj do lokalnego klienta z informacją o tym, jakie nowe sklepy otwarto w jego rejonie.

2. Dostosuj przekaz do lokalnych warunków

Na stronie docelowej zamieszczaj informacje o tym, co jest dostępne w kraju, z którego pochodzi klient, np. „dostarczamy na terenie Polski”. Warto również tłumaczyć informacje na język oficjalny kraju, z którego pochodzi użytkownik.

3. Zauważ sezonowość

Pogoda może mieć ciekawy wpływ na poziom ruchu na witrynie. Gdy w Wielkiej Brytanii jest lato, a w Południowej Afryce zima, tamtejsi klienci będą zachowywali się inaczej i mieli różne potrzeby. Zadbaj o to, by jak najlepiej wykorzystać funkcję geolokalizacji do określenia warunków, jakie panują obecnie w poszczególnych krajach.

qubit-2

4. Poznaj swojego klienta

Zrozumienie tego, kim jest kupujący i jakie ma preferencje pozwoli wysyłać mu lepiej dostosowane i adekwatne oferty. Na przykład, klient z Zachodniego Wybrzeża kupuje więcej sprzętu związanego ze sportami wodnymi niż ten, który mieszka na wschodzie. Z kolei mieszkańcy północnej Anglii piją więcej herbaty niż ci z południa, którzy wolą kawę.

5. Dostosowuj oferty specjalne do lokalizacji

Spraw, żeby Twoja oferta była bardziej spersonalizowana. Wykorzystaj do tego informacje o lokalnych świętach czy innych specjalnych okazjach. Na przykład weź pod uwagę, kiedy w Stanach Zjednoczonych jest Święto Dziękczynienia i zauważ, że Bayern Monachium wygrał finał Ligi Mistrzów. Spersonalizowanie strony, na którą trafia klient pod kątem klientów za pomocą oferty czy promocji sezonowych związanych z konkretnym świętem czy wydarzeniem pomoże Ci zbudować lepsze relacje z klientem.

6. Testuj, testuj, testuj

Nie jesteś pewien, czy chcesz wprowadzać zmiany na swojej witrynie? Przetestuj je. Sprawdź jak działają np. nowe opcje dostawy na obszarach, na których nie były one wcześniej dostępne.

sprzedaż internetowa

Ian McCaig jest współzałożycielem i dyrektorem ds. marketingu w Qubit. Przedtem pracował w Google, gdzie zarządzał zespołem marketingu biznesowego w Wielkiej Brytanii. Potem odpowiadał za spieniężenie Google Content Network na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Pomagał też opracowywać strategię sprzedaży na terenie Wielkiej Brytanii i krajów Beneluksu. Ian McCaig ukończył zarządzanie biznesem na Uniwersytecie w Bath.

Firma Qubit założona w 2010 r. przez czterech byłych członków kadry zarządzającej Google dostarcza rozwiązania, które pomagają firmom internetowym personalizować usługi. Do klientów firmy można zaliczyć Staples, Monsoon, Office, Financial Times, Miele, Daily Telegraph i Dorothy Perkins.