Magdaleny Piróg, wiceprezes Da Grasso

– W tym roku otworzyliśmy już osiem nowych pizzerii Da Grasso, które mieszczą się zarówno w centrach handlowych, jak i w budynkach wolnostojących, czy pasażach handlowych. Do końca 2013 roku planujemy uruchomić jeszcze cztery lokale: w Łodzi Chojny, Świdniku, Międzyrzeczu Podlaskim oraz Nowym Sączu. W ostatnim z tych miast pizzeria Da Grasso funkcjonować będzie w centrum handlowym – Galerii Trzy Korony. Zauważalne jest coraz większe zainteresowanie franczyzobiorców otwieraniem lokali w galeriach handlowych – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso sp. z o.o.

– Tuż po nowym roku na mapie Polski pojawi się jeszcze jeden lokal – we Wrocławiu Karłowicach. Nasi franczyzobiorcy są w pełni niezależni w kwestii wyboru miejsca, gdzie chcą otworzyć restaurację .Zakładamy, że najlepiej znają warunki panujące na rynku. Planowane w tym roku otwarcia charakteryzuje duża różnorodność co do lokalizacji pizzerii naszej sieci. Na przykład franczyzobiorca w Nowym Sączu zdecydował się na uruchomienie Da Grasso w centrum handlowym Galeria Trzy Korony. Partnerzy z pozostałych miast swoje pizzerie otwierają w mniejszych skupiskach handlowych lub w minigaleriach. Należy pamiętać, że lokalizacja pizzerii determinuje sprzedaż, a dokładniej mówiąc jej strukturę. W przypadku lokali znajdujących się w centrach handlowych, dostawy stanowiące ok. 70 proc. wszystkich zakupów w standardowych pizzeriach, w galeriach mogą wyglądać zupełnie inaczej.

– Optymalną powierzchnią, jaką powinna posiadać pizzeria Da Grasso, jest 150 mkw. Jednak w szczególnych przypadkach, lokali nastawionych w większym stopniu na dostawy naszych pizz do klientów, dopuszczamy powierzchnię minimalną 70 mkw. Najważniejsze, żeby była ona wygodna zarówno dla klientów, jak i pracowników pizzerii. Jednocześnie cały czas staramy się przypominać naszym franczyzobiorcom, że coraz częściej klienci zwracają uwagę na takie aspekty, jak miejsce do parkowania, ogródki letnie oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

– Da Grasso jest największą polską gastronomiczną siecią franczyzową. Posiadamy blisko 200 lokali w 150 miastach, z czego dwa spośród nich należą do spółki, pozostałe to lokale franczyzowe. Zupełnie zależne od naszych partnerów. Uczestnictwo w tak rozwiniętej sieci pozwala w pełni wykorzystywać jej zalety, dlatego zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców nie słabnie. W porównaniu z innymi dużymi sieciami gastronomicznymi, jesteśmy w stanie oferować naszym partnerom nie tylko atrakcyjne warunki dołączenia do Da Grasso, ale także współpracy z dostawcami, kompleksowe wsparcie pracowników spółki administrującej, a przede wszystkim opiekunów franczyzobiorców. Jest to o tyle ważne, że nasza sieć jest w trakcie procesu rebrandingu, który ma służyć wzmocnieniu naszej marki i zwiększyć jej rozpoznawalność w oczach klientów – dodała Magdaleny Piróg.