W zeszłym miesiącu Printemps przejął Place des Tendances, e-sklep o asortymencie modowo-odzieżowym. Paolo de Cesare, prezes Printemps, wierzy że to posunięcie w połączeniu z dobrą integracją dystrybucji i logistyki pomoże firmie osiągnąć status poważnego gracza w świecie e-commerce. Firma planuje „w ciągu najbliższych trzech lub czterech lat osiągać 10% swojego dochodu wyłącznie z kanału online”.

Place des Tendances działa od 2008 roku, posiada w swojej ofercie produkty ponad 200 marek, oraz może poszczycić się ponad milionem unikalnych odwiedzin miesięcznie. Jest bardzo prawdopodobne, że witryna rozwinie swoją działalność na skalę międzynarodową. Według Le Figaro, sprzedaż transgraniczna oraz kanał online to obecnie najważniejsze kierunki rozwoju domów towarowych, przynoszące też najlepsze rezultaty.

Największy rywal Printemps, Les Galeries Lafayette, uruchomił swój sklep online w 2008 roku, a obecnie może pochwialić się liczbą ponad 3,5 miliona odwiedzin miesięcznie. „Naszym celem jest szybkie zrównanie naszej pozycji z pozostałymi graczami na rynku mody online, który obecnie odpowiada za około 12% sprzedaży artykułów modowych we Francji” – twierdzi Paolo de Cesare.

Printemps założyli w 1865 roku Jules Jaluzot i Jean-Alfred Duclos. Dziś firma posiada sieć 16 domów towarowych na terenie Francji. Printemps należy do katarskiego inwestora Borletti Group, która posiada około 30% udziałów, oraz Deutsche bank (70%).