email marketing e-commerce

Według badań agencji Yesmail Interactive, 16% produktów sprzedanych dzięki reklamie e-mailowej zostało kupionych przez urządzenia mobilne. 56% tych zakupów dokonano za pomocą urządzeń typu tablet, z czego 99% – z iPadów.

Do przeprowadzenia badań użyto technologii After-the-Click, opracowanej przez Yesmail, służącej do śledzenia ruchu w internecie. Dzięki temu możliwe było przeanalizowanie ponad pięciu miliardów e-maili marketingowych wysłanych przez firmy w trzecim kwartale bieżącego roku. Zebrane informacje zestawiono następnie z danymi pochodzącymi z urządzeń mobilnych.

Podczas gdy średnia wartość zamówienia wynikającego z e-mailowej zachęty jest niższa na urządzeniach mobilnych, zysk z jednego kliknięcia jest prawie dwukrotnie niższa niż na urządzeniach stacjonarnych. 82% e-maili marketingowych, które klient otworzył i kliknął w link w nich zawarty, pochodzi z urządzeń marki Apple. W przypadku smartfonów, 59% zakupów dokonywanych jest z iPhone’ów, a pozostała część – z urządzeń wyposażonych w system Android.

Infogroup email marketing e-commerce
Jak kampanie mailowe napędzają sprzedaż online. Żródło: Yesmail

 

iPhone’y odpowiedziane są za 26% z całości zamówień złożonych przez urządzenia mobilne, zaś telefony pracujące na Androidzie za 19%. Średnia wartość zamówienia złożonego z urządzenia mobilnego jest o 9 dolarów niższa niż z urządzenia stacjonarnego. Według badań, wartości te wynoszą: 78.96 dolara dla urządzeń mobilnych i 88.32 dolara dla stacjonarnych. Jeśli ograniczyć zakres danych stricte do sektora sprzedaży, różnica ta zmaleje do 2 dolarów, a średnie wartości zamówienia wyniosą odpowiednio 58,64 i 61,06 dolara.

„Marketingowe kampanie e-mailowe mają większe szanse na powodzenie, jeśli są obliczone na działanie poprzez kanały mobilne, ponieważ w okresie świątecznym, kiedy wszyscy jesteśmy zabiegani, mają one większe szanse dotrzeć bezpośrednio do konsumenta” – powiedział Michael Fisher, prezes Yesmail Interactive. „Przedsiębiorcy powinni się jednak nauczyć, że kanał mobilny to nie tylko smart fony. W okresie świątecznych zakupów dobrze jest skupić się na tabletach, bo to właśnie z tych urządzeń korzysta 56% konsumentów robiących zakupy w internecie” – dodał.

Yesmail Interactive to dostawca usług z zakresu e-mailowych kampanii promocyjnych. Firma działa w 9 państwach świata, a jej baza danych zawiera informacje o 15.5 miliona przedsiębiorstw oraz o 210 milionach konsumentów.

Kampanie e-mailowe mają większe szanse powodzenia na urządzeniach mobilnych. Źródło: Yesmail
Kampanie mailowe najlepiej wychodzą na urządzeniach mobilnych. Źródło: Yesmail