Helios podsumowuje trzeci kwartał

Kino Helios

Kino Helios

Przychody grupy Helios w trzecim kwartale 2013 roku wyniosły 47,3 mln zł i zmniejszyły się o 14 proc., na co złożyły się niższe przychody ze sprzedaży biletów (o 22,7 proc.) oraz ze sprzedaży barowej (o 11,8 proc.) – podano w komunikacie Grupy Agora do której należy sieć kin Helios.

Spadek ten, jak poinformowano, wynika z niższej frekwencji w kinach Helios, która sięgnęła 1,7 mln osób i obniżyła się o 16,8 proc. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do kin w całej Polsce spadła o 19 proc. Wynik EBITDA i EBITDA operacyjna segmentu wyniósł 3,9 mln zł.

W trzecim kwartale 2013 r. Helios wprowadził do oferty swoich kin cykl Kino Na Temat skierowany do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Został on przygotowany we współpracy z Gazetą Wyborczą.

Przypomnijmy, w październiku sieć Helios powiększyła się o dwa nowe kina – 6-salowe kino w CH Riviera w Gdyni i 5-salowe kino w CH Trzy Korony w Nowym Sączu, które zajmują łącznie blisko 5 tys. mkw.

– Wspólne doświadczenia inwestorów galerii/centrów handlowych i operatorów sieci kinowych potwierdzają, że obecność multipleksu kinowego w centrum handlowym dodaje centrum atrakcyjności, stając się głównym miejscem rozrywki w galerii. Z kolei wejście do galerii handlowej gwarantuje kinu większy dostęp do mieszkańców miasta – potencjalnych widzów – poinformowali redakcję Retailnet przedstawiciele sieci Helios.

Obecnie Helios zarządza w Polsce siecią ponad 30 kin.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska