Kamil Michael, Klepierre: dwa koncepty biorą wszystko

Kamil Michael, General Director Klepierre Management

Kamil Michael, General Director Klepierre Management

– Obserwujemy wyraźne zmiany zwyczajów zakupowych Polaków. Coraz większa liczba osób wybiera nieduże centra handlowe gdzie ofertę spożywczą, w formie supermarketu lub dyskontu spożywczego uzupełnia podstawowa oferta galeryjna. Kompaktowa forma takich placówek pozwala na zaoszczędzenie czasu przeznaczanego na podstawowe zakupy spożywcze w trakcie tygodnia jak również w ofercie z dyskontem spożywczym na oszczędność portfela – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Kamil Michael, General Director Klepierre Management.

– Dodatkowym atutem takich form handlu, ze strony inwestorów, jest ich niska kapitałochłonność i szybki czas realizacji. Sprawia to że developerzy coraz chętniej oferują  takie właśnie kompaktowe obiekty pełniące role conveninece center.

– Po drugiej stronie bieguna zwyczajów zakupowych znajdują się duże centra handlowe, które przyciągają klientów pełną ofertą galeryjną. Cieszą się one niesłabnącym powodzeniem i nadal stanowią podstawę handlu w dużych miastach. Niedawne otwarcia takich obiektów w Poznaniu, Katowicach, Gdyni potwierdzają ich kluczową rolę w zaspokajaniu potrzeb konsumenckich w dużych aglomeracjach miejskich jak również zaostrzającą się konkurencję ze strony właścicieli obiektów.

Proces dipolizacji rynku handlu pomiędzy kompaktowymi i dużymi centrami handlowymi odbija się negatywnie na tych obiektach które nie pasują do żadnego z opisanych modeli, i w których brak jest jasnej strategii pozycjonowania i rozwoju. Dodatkowo dynamicznie poszerzająca się oferta parków handlowych typu outlet zwiększa konkurencyjną presję na te obiekty, zwiększając liczbę pustostanów i obniżając rentowność inwestycji, co może prowadzić do zamykania nierentownych placówek.

Reklama

Galeria Jurajska