Przy zakupie dwóch sztuk – rabat na każdą 60 proc. Rabat udzielany od ceny detalicznej, nie dotyczy kolekcji jesień/zima 2012/2013 – to hasło z wyprzedaży w sklepach obuwniczych Nine West. W rzeczywistości rabat był udzielany od ceny przed wyprzedażą, a nie po obniżce. Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożono karę 29 tys. zł

Postępowanie zostało wszczęte na podstawie zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na hasła promujące wyprzedaż obuwia w salonach Nine West. Zachęcały one do kupna dwóch par w zamian za otrzymanie rabatu od ceny detalicznej. Jak ustalił UOKiK, rabat był naliczany nie od ceny na produkcie – czyli tej obniżonej w okresie sezonowej promocji, ale od ceny przed obniżką. W rezultacie konsumenci zostali wprowadzeni w błąd nieprawdziwą informacją o rabacie.

Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożona kara wyniosła 29 009 zł. Przedsiębiorca zaprzestał wykorzystywania zakwestionowanej reklamy. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.

Przypomnijmy: firma Nine West Polska od pewnego czasu informuje na własnym profilu Facebook o kolejnych, likwidowanych w różnych centrach handlowych sklepach obuwniczych swojej marki. Sieć Nine West zrezygnowała z rozwoju w naszym kraju i zamknie wszystkie sklepy do końca listopada br.

W najlepszym okresie działalności firma Nine West posiadała w Polsce 14 salonów z obuwiem damskim oraz akcesoriami modowymi. Wszystkie znajdowały się w centrach handlowych w największych miastach kraju.