Raport Shoper: przychody e-sklepów przed świętami rosną o 25-49 proc.

Zakupy online

Sklepy internetowe, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Z badania przeprowadzonego wśród sklepów internetowych działających na oprogramowaniu Shoper wynika, że niemal 40 proc. właścicieli spodziewa się w tym czasie lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem

Prawie 40 proc. właścicieli sklepów internetowych ocenia, iż nadchodzący czas zakupów przedświątecznych przyniesie im lepsze lub znacznie lepsze wyniki finansowe niż przed rokiem. Co piąty właściciel sklepu internetowego szacuje wzrost sprzedaży na poziomie 25–49 proc. Zdaniem badanych źródłem pozytywnych prognoz jest przede wszystkim lepsza (ciekawsza) oferta produktowa sklepów niż w roku poprzednim (blisko 54,2 proc. badanych), rosnąca liczba osób korzystających z internetu, a także wzrost rozpoznawalności marki sklepu wśród klientów.

Niemal 70 proc. ankietowanych właścicieli sklepów internetowych ma w planach przygotowanie wyjątkowych ofert dla kupujących. Rok temu było to 60 proc. badanych. Co trzeci właściciel e-sklepu (30,7 proc.) nie planuje żadnych dodatkowych działań (rok temu było to 41 proc. badanych).

Jak wynika z badania, najpopularniejszym narzędziem w tym roku – podobnie jak w latach poprzednich – jest przygotowanie atrakcyjnej oferty cenowej, promocji; wskazało je 60 proc. badanych. Rok temu było to ponad 68 proc. Bardzo popularnym pomysłem wśród właścicieli jest także zaproponowanie kupującym nowych, wyjątkowych produktów, a także rabatów za zakup kilku rzeczy oraz kuponów rabatowych. Niemal 27 proc. badanych zadeklarowało także udział w organizowanym już po raz czwarty Dniu Darmowej Dostawy.

Rok temu najbardziej popularnym rozwiązaniem była inwestycja w reklamę internetową (52,4 proc.), w tym roku najczęściej wymienianym narzędziem dotarcia do klienta są akcje w mediach społecznościowych – planuje je podjąć co drugi właściciel (50,2 proc.). Na drugim miejscu pod względem popularności jest reklama online (ponad 49 proc.), na trzecim wykorzystanie newsletterów – prawie 40 proc. badanych deklaruje skorzystanie z tego narzędzia w celu dotarcia do klientów. Do 38 proc. zmalało zainteresowanie działaniami SEO – rok temu było to 48,8 proc.

Z raportu wynika, że w 2011 roku największą przeszkodą dla handlu internetowego, według opinii badanych, było spowolnienie gospodarcze (34,8 proc.), w roku 2012 zaś – silna konkurencja bezpośrednia (blisko 40 proc.). W tym roku ponad 61 proc. badanych ponownie wskazało na silną konkurencję bezpośrednią, ale także na brak zaufania ze strony klientów – niemal 37 proc.

– Zapowiada się kolejny, optymistyczny sezon zakupów świątecznych w e-sklepach. Biorąc pod uwagę planowane przez właścicieli działania oraz dobrane pod tym kątem narzędzia, konsumenci powinni być zadowoleni. Na pewno będzie to, jak każdego roku, intensywny okres dla transakcji zawieranych online – mówi Krzysztof Krawczyk, prezes DreamCommerce SA.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 06.11.2013–20.11.2013 roku wśród właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różne branże. Udział wzięło 365 respondentów. Odpowiedzi zostały zebrane na podstawie formularza ankiety, który zawierał pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru.

Celem badania było poznanie opinii i nastrojów właścicieli e-sklepów w okresie najintensywniejszych zakupów internetowych. Konstrukcja pytań oraz poruszona problematyka pozwoliły również uzyskać informacje dotyczące narzędzi wykorzystywanych w działaniach promocyjnych, a także barier hamujących dalszy rozwój handlu w sieci. W ten sposób wyłoniły się główne trendy w dziedzinie sprzedaży i działań marketingowych w nadchodzącym sezonie świątecznym.

Badanie zrealizowała firma DreamCommerce SA twórca i dostawca oprogramowania Shoper.

Do pobrania: Pełna Wersja Raportu: e_commerce_pod_szczesliwa_gwiazdka_2013

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016