twitter online retailing

W lutym Twitter ogłosił, że eksperymentuje z nowym narzędziem dla reklamodawców, które pozwoliłoby firmom docierać do konkretnej grupy odbiorców. Faza testów się zakończyła. Nowe narzędzie o nazwie „tailored audiences” dostępne jest na całym świecie od 5 grudnia.

Usługa pozwala firmom dotrzeć do użytkowników Twittera, którzy wykazali zainteresowanie daną marką nawet poza serwisem.

„Powiedzmy, że sieć hotelowa chce rozreklamować swoją promocję na Twitterze i chce skierować ją do entuzjastów podróży, którzy już wcześniej odwiedzili stronę internetową hotelu. Aby przedstawić specjalną ofertę klientom, którzy mają konto na Twitterze, hotel może udostępnić nam informacje o ciasteczkach. Będziemy wtedy w stanie skorelować informację z kontami na Twitterze aby pokazać konkretnym użytkownikom sponsorowany „tweet” zawierający informacje o promocji. W efekcie klient otrzymuje spersonalizowany przekaz. Reklamodawcy będą nadal otrzymywali te same raporty, które pokazują, ilu użytkowników widziało lub kliknęło na reklamę, ale bez ujawniania, kto konkretnie to zrobił.” – czytamy na oficjalnym blogu Twittera.

TA_Web_image

Wśród firm, które brały udział w testach znalazł się: Hubspot, platforma oferująca oprogramowanie marketingowe, Krossover, dostawca technologii, które analizują gry komputerowe oraz New Relic, firma oferująca usługi z zakresu zarządzania aplikacjami. Hubspot docierał do użytkowników Twittera, którzy ostatnio odwiedzali stronę firmy za pomocą sponsorowanych postów i zaobserwował 45% wzrostu zaangażowania użytkowników. Krossover zanotował 74% spadek kosztów pozyskania klienta, a New Relic 195% większą konwersję.

Abhishek Shrivastava menedżer ds produktu w Twitterze, pisze: „Poprzez nawiązanie współpracy z wiodącymi dostawcami technologii, które pomagają identyfikować grupę odbiorców, ułatwiliśmy Wam docieranie do klientów podatnych na Waszą reklamę. Nasi partnerzy reklamowi, którzy pomagają wporadzić produkt na rynek to: Adara,AdRoll, BlueKai, Chango, DataXu, Dstillery, Lotame, Quantcast, ValueClick, oraz [x+1]. Możecie współpracować z którymkolwiek z nich, każdy przeszedł pełną technologiczną integrację z naszym serwisem i pomoże Wam wdrożyć nowe narzędzie.”