CBRE: Polskie sieci zadowolone z obecności w słowackich centrach handlowych

Słowacki rynek centrów handlowych

Słowacki rynek centrów handlowych

Rynek słowacki oferuje około 1,6 miliona metrów kwadratowych powierzchni handlowej, z czego pół miliona zlokalizowana jest w parkach handlowych. W opinii Petera Pohanka,  Letting Managera, CBRE Słowacja na tym rynku jest jeszcze miejsce na nowe obiekty handlowe.

– Na rynku słowackim jest miejsce na nowe centra handlowe, pod warunkiem, że zlokalizowane będą poza największymi miastami i nie będą to duże obiekty. Jest także miejsce na dobrze przemyślane formaty i koncepty handlowe, w tym również z Polski. Sieci takie jak CCC, Redan, LPP nie żałują swojej obecności w Słowacji. W szczególności marka CCC jest bardzo zadowolona ze swojej decyzji o wejściu na tamtejszy rynek – powiedział redakcji Reatailnet Peter Pohanka,  Letting Manager, ze słowackiego oddziału CBRE.

Obecnie w okolicach Bratysławy powstaje kompleks handlowy Bory Mall, o powierzchni 55 tys. mkw., którego inwestorem jest Penta Investments. W opinii analityka CBRE także ok. 70 proc. istniejących obiektów dobrze sobie radzi.

– Odsetek pustostanów na Słowacji wynosi średnio 8 proc.  Kiedy się mu bliżej przyjrzeć, widzimy, że dla najlepszych centrów, cieszących się świetną lokalizacją i wysoką odwiedzalnością  kształtuje się on na poziomie 1-2 proc., podczas gdy pozostałe odnotowują 8-15 proc. wolnych powierzchni. Ogólnie możemy powiedzieć, że około 70 proc. słowackich centrów handlowych radzi sobie dobrze – podkreśla P. Pohanka.

Słowacki rynek może pochwalić się także debiutami nowych, nieobecnych do tej pory marek.

– Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy na słowackim rynku pojawiły się takie marki jak Pepco, Camp David, Napapijri, Bubbleology – podkreśla P. Pohanka.

Przypomnijmy do najważniejszych transakcji na slowackim rynku centrów handlowych w mijającym roku można zaliczyć sprzedaż centrum Aupark Žilina. Obiekt za 87,5 mln euro nabył New Europe Property Investments. Z kolei lokalny inwestor kupił Aquario Nové Zámky, obiekt o powierzchni 5 tys. mkw.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016