Salon Sephora

Gilles Dougoud, dyrektor generalny Sephora Polska, w rozmowie z Retailnet zapowiedział, ze w 2014 roku firma nie tylko otworzy kilka nowych perfumerii, ale także odnowi wnętrze kilku kolejnych sklepów w centrach handlowych. W bieżącym roku firma także przeprowadziła remont kilku swoich salonów. W tym roku remodelingowi zostały poddane m.in. perfumerie w warszawskim Domu Handlowym Junior, Galerii Mokotów w Warszawie, Galerii Bałtyckiej w Gdańsku oraz w warszawskim CH Arkadia

– Modernizacja perfumerii to proces obejmujący wszystkie kraje, w których obecna jest Sephora. Częścią naszego światowego sukcesu jest właśnie dbałość o nasz koncept, ciągłe inwestowanie w zadowolenie klientów i jakość przestrzeni, w której przychodzi im robić zakupy. W przyszłym roku planujemy duży remodelling minimum sześciu perfumerii, a także szeregu mniejszych – mówi w rozmowie z Retailnet Gilles Dougoud, dyrektor generalny Sephora Polska.

– W tym roku zmodernizowaliśmy sześć kolejnych perfumerii. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej umilić klientom spędzany w Sephora czas i dostarczyć im jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych. Wyniki zmodernizowanych perfumerii pokazują, że jest to świetny sposób podnoszenia sprzedaży przy relatywnie niższych kosztach, przynajmniej w porównaniu z nakładami potrzebnymi do otwarcia nowej perfumerii. Takie inwestycje są również obarczone mniejszym ryzykiem. W obecnym klimacie ekonomicznym spora część centrów handlowych zmaga się z problemem zapewnienia pełnej komercjalizacji obiektów, co wpływa na wyniki pozostałych najemców – dodaje.

Firma nie planuje jednak – wzorem innych sieci perfumeryjnych – wprowadzenia nowych usług w swoich sklepach typu fish pedicure czy punkt spa.

– Kobiety korzystają z usług typowo kosmetycznych przede wszystkim w salonach urody. Przestrzeń otwartej perfumerii nie wydaje nam się właściwym miejscem do oferowania takich usług. Stawiamy na usługi pasujące do przestrzeni perfumerii i do DNA naszej marki. Zachęcamy klientki do eksperymentowania z produktami i uczymy, jak ich samodzielnie używać. W Sephora od bardzo dawna można skorzystać z takich usług, jak profesjonalna regulacja i modelowanie brwi, indywidualne lekcje makijażu, wykonanie profesjonalnego makijażu na różne okazje czy wreszcie wypróbowanie najnowszych trendów w dekoracji paznokci. Uważamy, że takie usługi, jak mikrodermabrazja czy zabiegi typowo spa, mogą być wykonane na poziomie pasującym do marki luksusowej, jaką jest Sephora, tylko w miejscach, w których stanowią one „core business”. Naszym zdaniem takim miejscem jest profesjonalny salon urody bądź spa – twierdzi Gilles Dougoud.

Obecnie Sephora prowadzi blisko 1,8 tys. perfumerii na całym świecie. Tylko w Polsce znajduje się ich 92. Od początku swojej obecności na polskim rynku firma konsekwentnie się rozwija i inwestuje w najlepsze lokalizacje swoich perfumerii w wiodących centrach handlowych największych miast. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. Jak już informowaliśmy, firma podpisała dotąd 3 umowy dotyczące otwarcia nowych perfumerii w 2014 roku, a także planuje otwarcie sklepu online.