Carrefour

Firma Carrefour ogłosiła, że przeznaczy 2 mld euro na przejęcie od grupy Klepierre 127 centrów handlowych. Galerie te znajdują się we Francji, Włoszech i w Hiszpanii

Carrefour chce, aby przejęte centra handlowe jeszcze bardziej spełniały oczekiwania klientów, dlatego firma planuje przeprowadzić w nich remonty, modernizacje albo rozbudować niektóre z nich.

Stworzona przez Carrefour spółka będzie zarządzać nowymi obiektami handlowymi we Francji, Hiszpanii i Włoszech, które rocznie z tytułu najmu uzyskują dochód brutto około 135 mln euro. Ponadto Carrefour, właściciel 45 centrów handlowych we Francji (roczny dochód z wynajmu 45 mln euro brutto), stworzy jedną z największych firm będącą operatorem tego typu obiektów w całej Europie.

Nowa spółka stworzona przez Carrefour będzie dysponować łącznie 800 tys. mkw. powierzchni, a także posiadać aktywa o wartości 2,7 mld euro, dzięki czemu będzie się zaliczać do przodujących europejskich właścicieli centrów handlowych.

Jak wynika z informacji firmy Carrefour, transakcja zakupu między Carrefour i Klepierre ma zostać zrealizowana w pierwszej połowie 2014 roku.

W portfelu Carrefour Polska znajduje się 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach. Carrefour Polska należy w 100 proc. do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 600 placówek: hiper- i supermarkety oraz sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: minimarket i convenience.