Marionnaud

Koncern A.S. Watson Group (ASW) po długich i wnikliwych analizach zdecydował o zamknięciu perfumerii Marionnaud w Polsce. Firma planuje skoncentrować swoje działania na innych rynkach Europy Centralnej (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia), gdzie posiada znaczący udział w rynku i rozpoznawalność marki. Obecnie na terenie Polski znajdują się 22 perfumerie Marionnaud

Firma przewiduje zakończyć cały proces w pierwszym kwartale 2014. Krok ten jest częścią planu optymalizacji portfela sklepów w Europie Centralnej, polegającego na otwieraniu nowych oraz przebudowie istniejących perfumerii w lokalizacjach o dużym potencjale, a jednocześnie na zamykaniu tych, które nie spełniają przyjętych założeń.

W ubiegłym roku firma otworzyła 3 nowe obiekty (Rzeszów City Center, Galeria Świdnicka i Atrium Galeria Biała w Białymstoku), a na początku 2013 roku ruszyły kolejne 3 salony perfumeryjne (Kielce Pasaż Świętokrzyski, Auchan Zielona Góra i Gdynia Batory).

Na polskim rynku sieć perfumerii działa od 8 lat i liczy 22 lokale. Większość z nich znajduje się w centrach handlowych – m.in. w CH Reduta i Blue City w Warszawie oraz CH Silesia City Center w Katowicach. Spółka otwierała lokale o powierzchni od 150 do 170 mkw. Za rozwój salonów jest odpowiedzialna firma Asko sp. z o.o.

W perfumeriach Marionnaud sprzedawane są produkty do pielęgnacji i makijażu, zapachy, kosmetyki kolorowe, produkty do kąpieli oraz akcesoria kosmetyczne.

Marionnaud Parfumeries to międzynarodowa sieć luksusowych perfumerii założona we Francji w 1984 roku przez Marcela Frydmana. Właścicielem Marionnaud jest Grupa A.S. Watson. Obecnie na świecie znajduje się ponad 1,3 tys. salonów Marionnaud.