IKO w 840 drogeriach Rossmann

Płatności mobilne w drogeriach Rossmann

Płatności mobilne w drogeriach Rossmann

Użytkownicy aplikacji IKO mogą płacić telefonem w 840 drogeriach Rossmann w całej Polsce. Do palety produktów, które można kupić przy pomocy telefonu, dołączyło 16 tysięcy produktów 800 marek polskich i zagranicznych firm

Płatności mobilne IKO są dostępne dla użytkowników od marca 2013 roku. Od tego czasu sieć punktów akceptujących tego rodzaju płatności rozszerzyła się do 65 tysięcy terminali płatniczych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce. Do grona sklepów akceptujących płatności telefonem z IKO dołączyła także sieć drogerii Rossmann.

– Chcemy, by naszej ekspansji, wzrostowi liczby sklepów towarzyszyła  innowacyjność, rozwiązania jak najbliższe naszym klientom. W przyszłym roku otworzymy 150 nowych sklepów, a na początku 2015 będzie ich już 1000. Chcemy, by firmę Rossman wyróżniała innowacyjność i jak najwięcej rozwiązań przyjaznych klientowi, a takimi są niewątpliwie płatności mobilne – powiedział prezes zarządu Rossmann Polska Marek Maruszak.

– Dołączenie sieci drogerii Rossmann do akceptantów IKO jest ważnym krokiem na drodze do stworzenia ogólnopolskiego standardu płatności mobilnych. Wierzymy, że liczba nowych punktów, w których można płacić IKO, a także ich rozpoznawalność, znacząco wpłyną na wzrost transakcyjności. Wysoka jakość obsługi oraz otwartość na nowe technologie to atrybuty wyróżniające zarówno Rossmanna, jak i PKO Bank Polski – podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Rossmann jest obecny w Polsce już od 20 lat. Ma 840 sklepów w galeriach lub przy znaczących ulicach handlowych w 345 miastach. Rossmann jest też obecny w mniejszych miejscowościach. Pod szyldem tej marki działają zarówno placówki liczące 140 mkw. powierzchni sprzedaży, jak i 1400-metrowe supermarkety. Każdego dnia zakupy w drogeriach Rossmann robi około 600 tys. osób. Firma ma 22-proc. udział w rynku branży chemiczno-kosmetycznej. Na ofertę sieci Rossmann składa się 16 tys. produktów ponad 800 polskich oraz zagranicznych marek.

Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi użytkownicy IKO dokonali telefonami prawie 250 tys. transakcji na łączną kwotę ponad 60 mln złotych. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego oraz płacić za zakupy w ponad 8 tys. sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Aby dołączyć do użytkowników IKO, należy zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację, a następnie aktywować ją w telefonie lub serwisie internetowym. Do korzystania z płatności mobilnych nie jest niezbędne konto w PKO Banku Polskim ani Inteligo. Wystarczy w procesie aktywacji wybrać opcję Bez Konta i założyć w ten sposób portmonetkę IKO działającą za pomocą mechanizmu prepaid. Nie trzeba również posiadać zaawansowanego smartfona – aplikacja działa na niemal wszystkich telefonach dostępnych na rynku.

Reklama

Galeria Jurajska