Na rynku gastronomicznym jest miejsce dla kolejnych graczy

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska SA

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska SA

– Branża gastronomiczna w Polsce znajduje się w długookresowym trendzie wzrostowym. Nasz krajowy rynek sieci restauracyjnych ma duży potencjał, który wynika również ze zmieniającego się stylu życia Polaków, w tym z coraz częstszego korzystania z oferty lokali gastronomicznych – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska

– Na pewno jest jeszcze miejsce dla nowych graczy. Jednak odniesienie sukcesu w tym obszarze nie jest łatwe, gdyż nie każdy koncept, który sprawdza się za granicą, odnosi automatycznie sukces na naszym rodzimym rynku. Polacy przywiązują się bowiem do dobrze już znanych i lubianych marek. Sieci restauracyjne również powoli wychodzą poza obszary dużych aglomeracji, stąd można się spodziewać, że mieszkańcy mniejszych miejscowości będą również zyskiwać swoje lokalne restauracje sieciowe – dodał Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016