Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA
Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA

– Koncentrujemy się na największych miastach w Polsce. W 2014 roku chcemy otworzyć kilka sklepów, nie więcej niż 10. Na pewno otwieramy nasz najnowszy koncept w Lublinie, Toruniu i Białymstoku. Nieustannie prowadzimy rozmowy z wynajmującymi. W tym roku uruchomiliśmy 4 sklepy retailowe oraz 1 outlet – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Tomasz Ciąpała, wiceprezes zarządu Lancerto SA

Ostatnio wprowadziliście nowy koncept salonów Lancerto. Co Was do tego skłoniło?

– To jednocześnie potrzeba wyróżnienia się, ale też prawdziwa ekspresja tożsamości marki. Pomysł na nowy koncept rodził się od dłuższego czasu, do jego zrealizowania potrzebowaliśmy jednak partnera, który nadałby tej idei dojrzały kształt. Dopiero Forbis Group poradził sobie z tym tematem. Lancerto jest unikalnym konceptem. I taki też miał być. Wyrazisty i dynamiczny. Naturalnie ten koncept będzie jeszcze ewoluował. Świat podróży i lotnictwa to część życia naszych klientów. Mężczyźni są aktywni, sporo podróżują, a nasze ubrania dają im komfort i pewność siebie w każdej sytuacji. Tworzymy kolekcje uniwersalne, w których nasi klienci wyglądają przede wszystkim bardzo elegancko i profesjonalnie. Nasz nowy koncept doskonale to odzwierciedla.

Jak Pan ocenia rynek odzieży męskiej i w jakim kierunku on zmierza?

– To jest rynek, który bardzo dynamicznie się zmienia. To normalne, że staje się coraz bardziej konkurencyjny. Ale moim zdaniem podaż w naszym sektorze przeważa nad popytem. Dlatego też praktycznie wszystkie firmy kuszą bardzo wysokimi rabatami. Nie wiadomo, kiedy jest prawdziwa wyprzedaż, ponieważ witryny przez cały rok akcentują mocne przeceny. Do tego po stronie podaży ustawiły się też sklepy wielkopowierzchniowe, które oferują wszystko, także formalną modę męską. Pozytywny dla nas jest fakt, że przybywa mężczyzn świadomych dobrego smaku i stylu, którzy doceniają stylistykę, jakość i komfort użytkowania ubrań takiej marki, jak nasza.

Czy planujecie w przyszłości poszerzyć swoją ofertę (np. marka dla kobiet itp.)?

– Postawiliśmy świadomie na specjalizację i nieustannie udoskonalamy obecny model. W najbliższym czasie damska linia Lancerto nie powstanie. Chociażby dlatego, że powierzchnie naszych sklepów nie są do tego przystosowane. Nasza oferta będzie oczywiście rozszerzana o nowy asortyment dla mężczyzn. Dużo bardziej możliwe jest stworzenie nowej marki, dedykowanej właśnie dla kobiet i przez nie tworzonej.

W ramach sieci Lancerto funkcjonuje 31 salonów w centrach i galeriach handlowych, które dysponują powierzchnią od 80 do 120 mkw. Lancerto specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej klasy premium. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, z czego 200 pracowników to krawcy. Kolekcje Lancerto sprzedawane są w Polsce, na Litwie, Łotwie, a także w Estonii.