Neinver przygotowuje się do stworzenia nowej platformy inwestycyjnej

Factory Ursus

Factory Ursus

Spółka Neinver i TH Real Estate (reprezentująca TIAA-CREF) zawarły strategiczne partnerstwo w celu stworzenia europejskiej platformy outlet. W ramach utworzonego joint venture, realizowane będą inwestycje w branży centrów outlet.

Początkowo, jak poinformowano, partnerzy skupią się na istniejących oraz realizowanych aktualnie projektach z portfolio Grupy Neinver. Neinver wzmocni wspólne przedsięwzięcie specjalistyczną wiedzą w zakresie projektowania, budowania i zarządzania obiektami outlet.

Współpraca rozpoczęła się od przejęcia przez TH Real Estate 50 proc. pakietu udziałów w Roppenheim The Style Outlets we Francji. Na początku 2015 roku dojdzie do uzgodnionych już przejęć centrów outlet Factory Annopol w Warszawie, Factory Kraków oraz parku handlowego Futura Park w Krakowie. Spółka zrealizuje również projekt Viladecans The Style Outlets (Hiszpania). W perspektywie długoterminowej, celem partnerów jest stworzenie liczącej się na rynku platformy inwestycyjnej.

– Umowa o strategicznym partnerstwie z TH Real Estate, działającym w imieniu TIAA-CREF, umożliwi Grupie NEINVER dalszy rozwój i konsolidację istniejącej platformy. W europejskim sektorze outlet działamy od 1996 roku. Obecnie zarządzamy obiektami o wartości ponad 3 mld USD, z czego ok. 2/3 stanowią centra wyprzedażowe pod markami FACTORY oraz The Style Outlets. Współpraca z TH Real Estate wzmocni naszą pozycję w sektorze, który od lat pozostaje kluczowym obszarem naszej działalności – komentuje Daniel Losantos, dyrektor zarządzający, Neinver.

– Z wielką radością podejmujemy współpracę z powszechnie znanym i szanowanym partnerem, jakim jest Neinver. Zawarta umowa umożliwia nam wzrost wartości istniejącego portfolio i dalszą dywersyfikację geograficzną naszego portfela. To debiut TIAA CREF w sektorze outlet. TH Real Estate ma już spore doswiadczenie, po wybudowaniu w Wielkiej Brytanii, Europie kontynentalnej oraz Chinach tego typu obiektów o łącznej wartości ok. 3 mld USD. Umowa o partnerstwie strategicznym jest zgodna z naszymi celami – chcemy zapewnic firmie silniejszą obecność na rynku międzynarodowym w miarę postępującej konsolidacji sektora – podkreśla David Turner, dyrektor TIAA European Investment, TH Real Estate.

– W ostatnich 10 latach centra outlet znalazły się wsród niedocenianych, lecz najszybciej rozwijających się sektorów europejskiego rynku nieruchomości. Co istotne, doskonale radzily sobie w dobie kryzysu gospodarczego. Duży popyt ze strony międzynarodowych sieci handlowych prowadzi do ciągłego poszerzania bazy najemców oraz poprawy jakości projektów. Te czynniki przyciągają kolejnych inwestorów, a niesłabnące zainteresowanie, w połączeniu z ograniczoną dostępnością powierzchni najmu, skutkowć będzie dalszym wzrostem poziomu komercjalizacji obiektów oraz ich wartości podsumowuje Alice Breheny, wicedyrektor działu badań w TH Real Estate.

TIAA Henderson Real Estate (TH Real Estate) jest uznaną firmą, której działania skupiają się na zarządzaniu inwestycjami na światowym rynku nieruchomości oraz finansowaniu dłużnym. Będąc wśród liderów rynku, TH Real Estate posiada wiedzę i zasoby niezbędne do zapewnienia klientom efektywnych rozwiązań. Działania koncentrują się na nieruchomościach handlowych, biurowych, logistycznych oraz mieszkaniowych (wielorodzinnych). Założona w kwietniu 2014 spółka ma oddziały w Azji i Europie. Jej portfolio warte jest ok. 25,2 mld USD i obejmuje ok. 50 funduszy.

Od 20 lat, strategia rozwoju Grupy Neinver opiera się na specjalizacji w sektorze centrów wyprzedażowych. Ta hiszpańska firma jest drugim największym w Europie operatorem centrów outlet (wg rankingu ICSC), zarządzającym 15 obiektami o łącznej powierzchni najmu 311 600 mkw. – funkcjonującymi pod markami The Style Outlets i Factory.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska