W 2015 roku IICGP będzie koncentrować się na czterech obiektach handlowych

Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Inter Ikea Centre Group Poland

Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Inter Ikea Centre Group Poland

O inwestycjach Inter Ikea Centre Group Poland oraz sytuacji na rynku centrów handlowych redakcja Retailnet.pl rozmawia z Mikaelem Anderssonem dyrektorem zarządzającym IICGP.

Jak wyglądają plany firmy na 2015 rok?

W 2015 roku planujemy ukończenie dwóch dużych inwestycji, a mianowicie rozbudowy Parku Handlowego Bielany oraz Centrum Handlowego Wola Park. Będziemy także kontynuować prace związane z budową centrów handlowych w Lublinie i Zabrzu. Ponadto, będziemy z pewnością koncentrować się na ciągłym zapewnianiu atrakcyjnego portfolio najemców w zarządzanych przez nas obiektach oraz rozszerzaniu ich funkcji niekomercyjnych z dużym naciskiem na funkcję edukacyjną, zapewniającą atrakcje dla całych rodzin. Będziemy też dążyć do utrzymania tendencji wzrostowej odwiedzalności i obrotów w zarządzanych centrach i parkach handlowych. To główne kierunki działań na ten rok.

Jakie są założenia pod względem inwestycji w Zabrzu i Lublinie?

W Lublinie ruszyły prace związane z budową dróg dojazdowych. Jak tylko będziemy gotowi ruszymy także z budową samego centrum i sklepu Ikea. W przypadku Zabrza na nabytej działce planujemy budowę galerii handlowej wraz ze zintegrowanym sklepem Ikea. Obecnie jesteśmy na etapie prowadzenia lokalnych analiz. Badamy potrzeby mieszkańców Śląska i sposób postrzegania przez nich centrów handlowych.

Z kolei Park Handlowy Bielany po rozbudowie będzie mieć trzy kondygnacje, w tym dwa poziomy handlowe i dodatkowy poziom z kinem oraz parking podziemny. W obiekcie pojawi się ponad sto nowych sklepów i punktów usługowych. Działać będą bary i restauracje, klub Fitness Academy oraz multipleks Helios. W przypadku rozbudowy Wola Parku głównym najemcą nowej części będzie Castorama. Powiększy się również oferta gastronomiczna obiektu. Rozbudowana strefa restauracyjna zostanie przeniesiona z poziomu +1 na kondygnację +2. W ofercie centrum pojawi się około 11 nowych restauracji i kawiarni. Dzięki temu obiekt stanie się drugim co do wielkości centrum handlowym w Warszawie z powierzchnią 77,5 tys. mkw.

W jakim kierunku będzie zmierzał rynek nieruchomości handlowych?

W kolejnych latach właściciele i zarządcy centrów handlowych będą niewątpliwie koncentrować się na rozbudowie, modernizacji i rekomercjalizacji obiektów, które będą wymagały dostosowania do aktualnych preferencji konsumenta. Swoją ofertę do zmieniających się wymagań będą musieli również dostosować najemcy decydując się na wprowadzanie nowych formatów sklepów. Już teraz można zaobserwować, że wiele sieci zaczyna oferować dodatkowe usługi, jak chociażby możliwość odbioru towarów zamówionych przez Internet w sklepie stacjonarnym. Branża centrów handlowych niewątpliwie będzie musiała zmierzyć się z ekspansją firm z sektora e-commerce oraz powtarzalnością oferty. Wyzwaniem zatem będzie zapewnienie w zarządzanych obiektach optymalnego tenant-mix. Dodatkowo, w przypadku nowych inwestycji kluczowa będzie dokładna analiza potencjału danej lokalizacji i potrzeb konsumentów.

Reklama

Galeria Jurajska