3 pytania do sieci Biedronka

Biedronka

Biedronka

Jeronimo Martins, właściciel sieci dyskontów Biedronka, w ciągu najbliższych 3 lat planuje zainwestować 700-800 mln euro. O plany ekspansji sieci i ocenę sytuacji na rynku retail w Polsce pytamy Alfreda Kubczaka, z Jeronimo Martins Polska SA.

Jak podsumuje Pan mijający rok dla sieci Biedronka?
Miniony rok był dla nas okresem intensywnej pracy. Kontynuowaliśmy rozwój naszej sieci – 15 września 2014 r. w Milanówku otworzyliśmy 2500. sklep Biedronka. Poszerzyliśmy także naszą sieć logistyczną o trzy nowe centra dystrybucyjne – w Modlnicy koło Krakowa, Pruszkowie i Sosnowcu. Na początku kwietnia uruchomiliśmy projekt konsumencki Testujemy, w ramach którego klienci sklepów Biedronka mogą uczestniczyć w ocenie wybranych grup produktów i tym samym decydować, jakie nowe artykuły zagoszczą na sklepowych półkach. Kolejnym krokiem w celu podnoszenia komfortu zakupów było wprowadzenie płatności za pomocą kart płatniczych we wszystkich sklepach naszej sieci. W ciągu niespełna dwóch miesięcy terminale zostały zainstalowane we wszystkich placówkach. Klienci w sklepach Biedronka mogą dokonywać płatności każdą kartą dowolnego banku, działającą w systemach kart płatniczych Visa lub MasterCard. Dzięki przedłużeniu umowy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej w maju br. zyskaliśmy tytuł Oficjalnego Sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski na kolejne cztery lata. Nowa umowa obejmuje także status Oficjalnego Sponsora piłkarskich drużyn reprezentacyjnych w pozostałych kategoriach wiekowych, w tym drużyny kobiecej. Dzięki przedłużeniu umowy sponsorskiej Biedronka jest jednym z kluczowych partnerów polskiej reprezentacji w trakcie trwających obecnie kwalifikacji do Mistrzostw Europy w 2016 roku.

Ile sklepów obecnie działa i jakie są plany ekspansji sieci Biedronka?
Sieć sklepów Biedronka liczy obecnie ponad 2,5 tys. sklepów w ponad 900 miejscowościach na terenie całego kraju. Trzeci kwartał br. zamknęliśmy liczbą 2527 placówek. Będziemy kontynuować rozwój, jednak biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą, w tym deflację, zdecydowaliśmy się skupić bardziej na sklepach już funkcjonujących. Ekspansja pozostanie naszym priorytetem, ale zmniejszy się liczba otwieranych sklepów w skali roku. Pozostaniemy liderem z nowym celem około 300 otwarć w ciągu najbliższych trzech lat. Wartość inwestycji w kolejnych trzech latach wyniesie 700-800 mln euro, z czego ok. 40 proc. zostanie przeznaczonych na istniejące sklepy, np. na ich odnawianie i rozwój.

Jak ocenia Pan obecnie dostępną powierzchnię dla rozwoju Państwa sklepów, czy spełnia Państwa oczekiwania?
Staramy się uruchamiać nowe sklepy Biedronka, uwzględniając obiektywne warunki, w tym przede wszystkim potrzeby klientów. Biedronkę na tle innych sieci handlowych cechuje wysoka różnorodność w zakresie powierzchni sklepów. Otwieramy sklepy różnej wielkości – standardowe placówki mają ok. 800 mkw. powierzchni sali sprzedaży, ale obecnie mamy w swoim portfolio także małe placówki, m.in. o powierzchni 300-500 mkw. i mniejsze. Sklepy o mniejszej powierzchni mogą, w niektórych przypadkach, być bardziej dopasowane do dużych miast z uwagi na istniejące obiektywne warunki ich zagospodarowania przestrzennego i specyfikę zakupów mieszkańców. Bez względu jednak na format i lokalizację wszystkie placówki pozostają spójne z polityką naszej sieci, której fundamentem są niskie ceny i jednolita polityka cenowa, a także wysoka jakość oferowanych produktów.

Reklama

Galeria Jurajska