Ekspert Atrium: wi-fi w centrum handlowym to konieczność!

Piotr Sikora, Atrium RE

Piotr Sikora, Atrium RE

Wi-fi w centrum handlowym to wciąż w niektórych centrach handlowych usługa niedostępna. O tym dlaczego dostęp do internetu w obiekcie handlowym jest konieczny i jakie zyski może generować rozmawiamy z Piotrem Sikorą z Atrium Poland Real Estate Management

Czy Pana zdaniem klienci oczekują bezpłatnego dostępu do internetu w centrach handlowych?
Zdecydowanie tak. W dobie digitalizacji konsumenci oczekują dostępu do internetu w każdym miejscu, w którym spędzają czas, a takim niewątpliwie jest również centrum handlowe. Wychodząc naprzeciw takiej potrzebie, jako właściciel i zarządca, dostarczamy wysokiej jakości usługę zapewniającą prosty i szybki dostęp do sieci. W obiektach takich jak nasze, dostęp do internetu wykorzystywany jest przez klientów m.in. w celu sprawdzania i porównywania ofert, aktywności w kanałach społecznościowych czy partycypacji w programach lojalnościowych poprzez np. pobieranie e-kuponów.

Prosty i szybki dostęp do sieci

Jakie są praktyczne zastosowania wi-fi w Państwa centrach handlowych?
Usługa wi-fi to przede wszystkim doskonała forma dotarcia do klienta, która w łatwy i dostępny sposób targetuje klientów korzystających z nowoczesnych technologii. Dodatkowym atutem są aplikacje wspierające usługę, które ułatwiają tworzenie kampanii marketingowych centrum jak i naszych partnerów.

Jak wygląda kwestia dostępu do internetu w salonach najemców?
Najemcy chętnie wychodzą naprzeciw potrzebom klientów nie tylko poszerzając swoją ofertę branżową, ale także poprzez implementację nowych rozwiązań technologicznych. Zdecydowanie coraz więcej najemców udostępnia bezpłatne połączenia na terenie swoich salonów.

Jakie wymogi techniczne powinno spełniać połączenie aby mogł z niego korzystać szereg klientów obecnych jednocześnie w centrum?
W ostatnim okresie wprowadziliśmy modernizację technologii całego naszego portfolio i w tej chwili nasze flagowe centra posiadają sieć wi-fi opartą o strukturę mesh – sieć kratową z centralnym zarządzaniem i monitoringiem działania wszystkich węzłów, umożliwiającą stworzenie niezawodnego, bezpiecznego i samonaprawiającego się systemu. W prosty i nie generujący dużych kosztów sposób wykorzystana technologia pozwala również na wprowadzanie nowych, zaawansowanych usług z których mogą korzystać nasi klienci.

Koszt wi-fi uzależniony od wielkości centrum

Jakie są koszty wprowadzenia tego typu usługi?
Nie można określić kosztów jednoznacznie ponieważ są one uzależnione od wprowadzanych, modernizowanych systemów, a także od wybranej technologii, lokalizacji, a także wielkości centrum handlowego.

Reklama

Galeria Jurajska