zara chiny omnichannel

W połowie stycznia 2015 roku prezes Inditexu Pablo Isla złożył wizytę chińskiemu ministrowi ds. handlu, Zhongowi Shan. Spotkanie odbyło się w Pekinie. Pablo Isla oficjalnie potwierdził, że chiński rynek jest dla hiszpańskiego koncernu jednym z priorytetów biznesowych i odgrywa coraz większą rolę w zwiększaniu sprzedaży.

Wszystkie marki w omnichannel

Pablo Isla zapowiedział jednocześnie, że Inditex planuje wdrożyć na chińskim rynku zintegrowany model sprzedaży omnichannel dla wszystkich swoich marek. Obecnie grupa posiada na terenie Chin ok 500 salonów sprzedaży i jest obecna w 60 miastach.

Prezes Inditexu Pablo Isla i minister ds. handlu ChRL, Zhong Shan

Sprzedaż internetowa należącej do Inditexu marki Zara na rynku chińskim również stale rośnie. Odbywa się ona za pośrednictwem należącej do koncernu Alibaba platformy sprzedażowej Tmall.

Ekologiczne sklepy

Prezes hiszpańskiego koncernu spotkał się również z merem Pekinu, Wangiem An Shunem. Wspólnie omawiali plany rozwoju handlowej działalności Inditexu na terenie tego miasta. Obecnie w Pekinie znajduje się 40 sklepów marek należących do grupy. Potencjał stolicy Chin jest jednak dużo większy, jest to miasto zamieszkane przez 17 milionów ludzi.

Sklepy marek należących do Inditexu na terenie Pekinu są stworzone zgodnie z nową filozofią oszczędności energetycznej i przyjazne dla środowiska. Zaprojektowane zostały tak, żeby zużywać ponad 30% mniej energii niż zwykłe salony sprzedaży.

Dziesięć lat Zary w Chinach

„Zielone”, ekologiczne sklepy Inditexu wyposażone są w najnowszej generacji oświetlenie, kontrolę klimatyzacji oraz zużycia wody. Wszystkie materiały, pokrycie podłóg, drewno, papier, elementy plastikowe, wykorzystane do budowy i wyposażenia salonów, są ekologiczne i odnawialne. Podczas rozmów z merem Pekinu, Pablo Isla zapowiedział, że w ten właśnie sposób tworzone będą wszystkie kolejne sklepy Inditexu w Pekinie.

Inditex rozpoczął działalność na terenie Chin w 2004 roku, otwierając salon sprzedaży Zary w Hong Kongu, a następnie w Szanghaju w 2006 roku i Pekinie w 2007 roku. Obecnie na rynku Chińskim funkcjonuje 157 sklepów tej marki.

Nowy salon w Szanghaju

W grudniu 2014 roku uruchomiono salon Zary w Szanghaju, przy najbardziej ruchliwej i prestiżowej ulicy Nanjing. Nowy sklep zajmuje ponad 2000 mkw powierzchni handlowej, rozłożonej na czterech piętrach. Można tam znaleźć wszystkie kolekcje Zary: dla mężczyzn, kobiet i dzieci.

W Pekinie Inditex prowadzi również sklepy marek: Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho oraz Zara Home. Sklepy znajdują się w największych centrach handlowych stolicy Chin oraz na najbardziej ruchliwych ulicach handlowych, takich jak Quianmen (w dzielnicy Chongwen) czy aleja Wang Fujing (w dzielnicy Dongcheng).

Artykuł został opublikowany na portalu Evigo.pl