Deloitte badania płatności mobilne

Urządzenia mobilne odpowiadają obecnie za ponad 30% wszystkich transakcji internetowych na całym świecie. W tym roku, jak prognozują analitycy, sprzedaż za ich pośrednictwem może osiągnąć poziom nawet 50% wszystkich transakcji. Dotyczyć to ma przede wszystkim branży sprzedaży detalicznej i travel.

„Na rynku wyróżnią się Ci gracze, którzy trafią bezpośrednio do klienta ze spersonalizowaną ofertą przygotowaną na narzędzia mobilne, smartfony, tablety” – komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Promocja w mediach społecznościowych

Personalizacja przekazu, szybsza i wygodniejsza forma bezpośredniego dotarcia do potencjalnych konsumentów – to czynniki, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji.

Ponieważ dokonywanie zakupów za pomocą urządzeń mobilnych stało się dla konsumentów wygodniejsze, „coraz bardziej kluczowe dla reklamodawców jest dotarcie do klientów na wszystkich posiadanych przez nich urządzeniach” – ocenia Jonathan Wolf, Chief Product Officer w Criteo.

Coraz więcej konsumentów (ok. 30%) pozytywnie odbiera też promocje, o których są informowani za pomocą sms-ów, mediów społecznościowych czy maili. Taki sposób reklamy jest w stanie wygenerować duży ruch w e-sklepie.

Sprawna logistyka

Wzrost znaczenia m-commerce będzie sprzyjać przede wszystkim konsumentom świadomie korzystającym z nowych technologii. „Firmy będą się dwoić i troić, aby przekonywać klientów do swojej oferty, a dzięki ich staraniom zakupy będą dla nas jeszcze atrakcyjniejsze”- podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

W m-commerce ważna jest przede wszystkim terminowość zamówień oraz ich sprawna realizacja, które budują zaufanie w relacji z klientami. „SMS-y z potwierdzeniem zamówienia czy terminem dostawy są elementem tego procesu” – komentuje Artur Sadowski.

Sprzedaż mobilna w Polsce

Choć blisko 17 mln polskich internautów odwiedza serwisy oferujące sprzedaż internetową, jak wynika z badań przeprowadzonych przez porównywarkę cen Idealo.pl, ponad połowa polskich sklepów nie oferuje jeszcze możliwości zakupów mobilnych. Jak szacują eksperci, w tym roku wartość polskiego e-handlu wyniesie 4,3% PKB, przekraczając 38 mld PLN.

W Europie, rynek m-commerce został opanowany przez Wielką Brytanię. Mobilną wersję swojej strony internetowej i/lub aplikację zakupową ma tam aż 86% sprzedawców. Polscy sprzedawcy powoli też wkraczają w etap, w którym sprzedaż za pośrednictwem aplikacji mobilnych zaczyna wyprzedzać tradycyjne formy zakupów.