sephora sprzedaż online

Perfumeria internetowa Sephora wystartowała w Polsce dokładnie rok temu, w lutym 2014 Obecnie skala zamówień on-line jest porównywalna z liczbą zamówień w największych stacjonarnych perfumeriach.

W ciągu minionych 12 miesięcy Sephora stała się najbardziej rozpoznawalną perfumerię online w Polsce, wg badań przeprowadzonych przez Gemius. Sklep, stworzony na przerobionej wersji jednej ze znanych platform dla sprzedawców wielokanałowych, jest stale testowany i modyfikowany.

Lokalny lider e-commerce

W 2014 Sephora przetestowała strony produktowe pod kątem użyteczności, zarówno wśród kupujących jak i odwiedzających sklep Sephora.pl. „Będziemy kontynuowali podejście prezentowania wielu przycisków „dodaj do koszyka” na stronie produktowej” – zapowiada Jakub Jasiński, e-commerce local leader w polskim oddziale Sephory.

„W ciągu tego roku Sephora wdrożyła też ankietę pozakupową na temat przebiegu składania i otrzymania zamówienia. Postawiliśmy też na budowę naszej bazy newslettera, zabezpieczając długofalowy wzrost obrotów” – mówi w rozmowie z Evigo.pl Jakub Jasiński.

„Przeprowadzane akcje lead generation, będące konkursami zręcznościowymi, czy kreatywnymi, pozwoliły zebrać nam kilkaset tysięcy nowych duplikowanych adresów e-mail. Koszt ich pozyskania był względnie niski. Kolejne miesiące pokażą nam jakość zebranych leadów i pozwolą lepiej dopracować kolejne akcje w przyszłości” – dodaje.

Wzrost sprzedaży online

Miniony okres świąteczny okazał się dla sklepu on-line najbardziej owocny. „Sephora dzięki wejściu na rynek e-commerce, powiększyła swój zasięg do wszystkich mieszkańców Polski, także tych zamieszkujących obszary odległe od najbliższej perfumerii. Możemy zdradzić, że ponad połowa zamówień online trafia do miejscowości bez stacjonarnej perfumerii. Wielu stałych klientów dokonało swoich zakupów w obu kanałach sprzedaży” – mówi Jasiński.

sephora sklep internetowy
Sklep internetowy Sephora

Sephora stale poszerza oferowany klientom asortyment i wprowadza nowe marki dostępne w Polsce wyłącznie w Sephora. „Pod koniec roku wprowadziliśmy nowa markę – Urban Decay, która bardzo dobrze sprzedawała się w święta. Niebawem odbędzie się kolejna premiera światowej marki, która dostępna będzie wyłącznie w Sephora, a jej sprzedaż rozpocznie się właśnie w naszym sklepie on-line” – dodaje Jakub Jasiński.

Lider na rynku kosmetyków

W sklepie internetowym Sephora można płacić za pobraniem, kartą, przelewem szybkim i przelewem standardowym. Dostawa dla zamówień od 230 zł jest darmowa, poniżej tej wartości kosztuje 9,90 zł. Przesyłki wysyłane są pocztą bądź kurierem DPD. Zamówienia dokonywane przed 14:00 realizowane są następnego dnia. Logistyką dostaw zajmuje się zewnętrzne centrum pod Warszawą, zarządzane przez Sephorę

Sephora to lider sprzedaży rynku kosmetyków selektywnych oraz największa sieć perfumerii na świecie, obecna na polskim rynku od 15 lat. Obecnie Sephora prowadzi blisko 1 800 perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton, korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.